هکرها دست از سر سونی برنمی دارند!

چهارشنبه ، 4 خرداد 1390 ، 15:22

پس از اینکه مسوولان شرکت سونی از تازه ترین حملات هکرها باخبر شدند، نبرد این شرکت با هکرها دامنه گسترده تری پیدا کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، به گفته مسوولان شرکت سونی، اطلاعت شخصی مشتریان در کانادا، تایلند و اندونزی تازه ترین هدف هکرها بوده است.

مسوولان این شرکت همچنین اعلام کرده اند که هنوز نمی دانند تازه ترین اقدام هکرها با سرقت های ماه گذشته هکرها ارتباط دارد یا خیر.

ماه گذشته میلادی هکرها توانستند اطلاعات شخصی 100 میلیون کاربر بازی های آنلاین پلی استیشن و دیگر خدمات اینترنتی سونی را هک کنند.

 

 

به گفته مسوولان سونی، این شرکت یکی از وبسایت های متعلق به سونی اریکسون در کانادا را از کار انداخته است، چرا که هکرها به نام و آدرس ایمیل حدود 2000 کاربر این سایت دسترسی پیدا کرده بودند.

یکی از سایت های سونی در تایلند هم از حمله هکرها در امان نبود. آنها در تلاش برای فریب افراد و وارد کردن اطلاعات حساسی چون شماره حساب کارت اعتباری در سایت های جعلی یا ربوده شده بودند.
در اندونزی هم یک سایت موسیقی متعلق به سونی حک شد.

سونی هزینه تحمیل شده ناشی از این شکاف امنیتی به این شرکت را رقم 14 میلیارد ین در سال مالی جاری اعلام کرد که این رقم بدون احتساب هزینه احتمالی غرامتی است که باید به قربانیان این دزدی اینترنتی بپردازد.

 

► "مجرم" فرصت دارد از خود دفاع کند آقای رئیس جمهور
وقتی بانک ایران زمین استخدامش را پس می گیرد ◄

مطالب مرتبط
بنر