"مجرم" فرصت دارد از خود دفاع کند آقای رئیس جمهور

پنجشنبه ، 5 خرداد 1390 ، 15:05

رئيس جمهور با انتقاد از انتشار برخي اخبار درباره واگذاري رانت در ارائه مجوز ساخت هتل گفت: به فردي براي ساخت هتل مجوز داده اند كه اين موضوع سند جرم شده در حالي كه در همه جاي دنيا براي ساخت هتل و تاسيسات زيربنايي تسهيلات داده و حمايت مي كنند تا گردشگري گسترش يابد اما عده اي عقب افتاده اين را جرم تلقي مي كنند كه اگر جرم است ما به آن افتخار مي كنيم.

 


احمدي نژاد كه در مراسم معارفه رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و توديع حميد بقايي از رياست اين سازمان سخن مي گفت، ضمن تقدير از خدمات بقايي اظهار داشت: از زماني كه بقايي به نهاد آمده، سيبل (هدف تیر اندازی)شده. اين خاصيت نهاد يا عبور از ميراث فرهنگي است. تقاص بايد پس بدهد. البته قبل از ايشان هم اين اتفاق افتاد. انشاءالله خدمات ايشان در حوزه معاونت اجرايي و مسئوليت هاي گوناگون به ملت عزيز و اسلام عزيز ادامه پيدا مي كند. فرد خدومي كه زندگي اش را براي تعالي اين سرزمين و خدمت به ملت ايران و فرهنگ انقلاب اسلامي گذاشته از خدمات و تحول كم نظير ايشان تشكر مي كنم.


احمدي نژاد تاكيد كرد: بدانيد بنده به عنوان كوچكترين ملت ايران تا روزي كه هستم مدافع مستحكم، محكم و قاطع مجموع خدمات شما خواهم بود.


رئيس جمهور هر چند كه اشاره صريحي به ماجراي واگذاري مجوز ساخت هتل نكرد اما به نظر مي رسد با توجه به انتقادهاي چند هفته اخير از بقايي و مشايي، منظور ايشان همان پروژه 450 ميليارد توماني مجتمع تالارهاي كيش باشد. دفاع رئيس جمهور از بقايي در حالي است كه بقايي و اسفنديار رحيم مشايي به عنوان مسئولان امر حاضر نشده اند به اعتراض هاي مستند پاسخ دهند. صورت مسئله ماجرا اين است كه با پيگيري ها و اعمال نظرهاي آقايان مشايي و بقايي، پروژه 450 ميليارد توماني ياد شده به شركتي به نام فياك واگذار شده كه مديران آن شركت را دو سه روز قبل تر و با سرمايه يك ميليون توماني به ثبت رسانده و دو روز بعد هم چك 5 ميليارد توماني را دريافت كرده اند.

اين واگذاري هم با رفتاري خلاف قانون و دور زدن قانون و بدون برگزاري مناقصه صورت گرفته است. بنابراين هم عملي غيرقانوني صورت گرفته و هم امتيازي بلامرجح و غيرقانوني به شركتي دو روزه! واگذار شده است. نام اين كار واگذاري رانت و جرم نيست، پس چيست؟ آيا نمي شود هتل و تاسيسات زيربنايي ساخت و در عين حال مرتكب قانون شكني و رانت دهي و اجحاف و حيف وميل بيت المال كه نقطه مقابل آرمان ها و زحمات طاقت فرساي دوران رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد بوده، نشد؟! آيا نام واگذاري پروژه اي هنگفت و اجحاف آلود از اين دست به يك فرد مقيم آمريكا- كه ظاهراً بعد از انتقادهاي اخير از كشور نيز خارج شده- حمايت از گسترش گردشگري است؟ و اساساً به جاي پاسخگويي مسئولان امر، چرا بايد حيثيت مردمي و انقلابي رئيس جمهور محترم در اين ميان خرج شود.


اسناد منتشره در زمينه دور زدن قانون و واگذاري پروژه مورد بحث يا واقعيت دارد كه در آن صورت آقايان مشايي و بقايي و نه شخص و جايگاه ديگر بايد پاسخگو باشند. و يا اينكه واقعيت ندارد كه خرج آن يك تكذيب سر راست و صريح و صادقانه است. گير ماجرا كجاست كه متهمان ماجرا سكوت كرده اند؟ آيا صاحبان شركت صوري و قلابي ياد شده با امثال هوشنگ اميراحمدي و شوراي ايرانيان كذايي هم ارتباطي دارند يا نه؟


اين نكته را نيز بايد يادآور شد همان گونه كه دفاع از مظلوم و حمايت مدير ارشد از حسن عملكرد زيردستان ستودني و عين مروت است، دفاع از متهمان تبعيض و قانون شكني و خيانت در امانت، ناپسند و خلاف مروت است. اين روند غلط پيش از اين در دولت هاي اصلاحات و سازندگي پيش آمد و پذيرفتني نيست كه تكرار شود.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

► جویندگان کار کجا می‌روند؟
هکرها دست از سر سونی برنمی دارند! ◄

مطالب مرتبط
بنر