دلال ها به اینترنت هم رحم نمی کنند

يكشنبه ، 5 تیر 1390 ، 08:49

 

دلالی و واسطه گری از آن شغل های پر درآمدی است که این روزها با نام های جدیدی چون بیزینس در تمام جهان رواج یافته است. کشور ما هم متاسفانه از این رویه پیروی کرده واز بازار مسکن و ملک گرفته تا میوه و تره بار از دست واسطه ها در امان نیستند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نظر می رسد با توسعه فناوری واسطه گران هم دست از کار نکشیده و در تلاش انددر مسیر اعتلای علمی گام بردارند! تجارت پرسودی که این روزها در حال گسترش است دلالی دامنه های اینترنتی است که هر روز گسترده تر می شود و در بسیاری از موارد برخی از شرکت ها و موسسات دولتی هم به آن دامن می زنند.

دامنه یا domain در واقع به معنای نام واحدی است که برای یک سایت برگزیده می شود و باید در اینترنت به ثبت برسد.از آنجا که هیچ محدودیتی برای ثبت دامنه در اینترنت وجود ندارد هرشخص می تواند چند میلیون دامنه به نام خود ثبت کند!!

 

برای ثبت نام دامین مورد نظر باید به شرکتهایی که این خدمت را ارائه میدهند مراجعه نمایید. پس از ذکر نام دامین چک می شود که آیا دامین مورد نظر با پسوند دلخواه شما به صورت آزاد وجود دارد یا اینکه قبلا ثبت شده است. در صورت آزاد بودن نام دامین با پسوند دلخواه، می توانید اقدام به اجاره آن نمایید.


دامینها برای مدت زمان معیین اجاره می شوند.صاحب دامین می تواند قبل از به سر آمدن زمان اجاره دامین آنرا تمدید نماید. اگر قبل از به سر آمدن زمان اجاره یک نام دامین، این دامین تمدید نگردد احتمال از دست رفتن دامین وجود دارد . سطح مقبولیت و ایمنی دامین ها هم متفاوتی هستند.

دلالان محترم (ببخشید بیزینس من ها) هم از این رویه بهترین بهره می برندو با خرید دامنه هایی که مورد نیاز شرکت ها,موسسات ونهادهای مختلف است و فروش آنها به چندین برابر قیمت اصلی کسب درآمد می کنند.

تنها در یک مورد یکی از این افراد از یک بانک تازه تاسیس برای فروش دامنه اینترنتی مورد نیازش 40 میلیون تومان طلب کرده است.شنیده ها حاکی از آن است که یک شرکت دولتی هم برای خرید دامنه مورد نیاز یکی از همایش هایش 50 میلیون تومان پرداخت کرده است.

البته باید اعتراف کرد که تجارت دامنه های اینترنتی در سطح جهان مرسوم است و در تجارت دامین به کسانی که کارشان خرید و فروش دامین (ثبت دامین) است، "دامینر"(domainer)گفته می‌شود.

کسب درآمد از دنیای دامین‌ها امروزه به یک شغل کامل تبدیل شده است و بسیاری از وب‌سایت‌ها فقط به همین کار مشغولند. می‌توان به وب‌سایت‌های بزرگی مانند: buydomains.com , sedo.com , moniker.com, afternic.com اشاره کرد،که تنها به خرید و فروش دامین می پردازند. برای مثال سایت "sedo.com" بیش از ۷ میلیون دامین قابل فروش در خود دارد.

رواج چنین تجارتی در سطح جامعه سرمایه داری چندان دور از ذهن نیست اما در کشوری مثل کشور ما که تلاش شده در همه زمینه ها اسلامی باشد و از دلالی ,واسطه گری و رباخواری دوری جوید رواج تجارت دامین چندان پسندیده نمی نماید.

اما اینکه نهاد ها و دستگاه های دولتی به این واسطه گری ها تن می دهند و وارد بازی های دلال گونه می شوند جای بسی انتقاد است و انتظار می رود که لا اقل آنها خودشان را در این دام گرفتار ننمایند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

 

 

► برج میلاد "در شان" شما نیست کارمند محترم !
گوگل در مرز ترافیک یک میلیاردی ◄

مطالب مرتبط
بنر