گوچی از کجا آمد؟

سه شنبه ، 7 تیر 1390 ، 15:49

در سال 1898 گوچیو گوچی (Guccio Gucci) شهر فلورانس در ایتالیا را به مقصد لندن ترک کرد و مدتی مدیریت یک هتل را به عهده گرفت .در آنجا بود که  مجذوب چمدانهای متنوعی شد که توسط مسافران حمل میشد. در سال 1905 او به ایتالیا بازگشت و شروع به فروختن زین و خورجین کرد که موفقیت فراوانی در پی داشت .


پس از مدتی او مغازه ای باز کرد و در آن به فروش کالاهای چرمی و لوازم تزیین شده با نقوش سوارکاری پرداخت . در سال 1932 گوچی نوعی کفش راحتی ابداع کرد این تنها کفشی است که به موزه هنرهای معاصر نیویورک راه یافته است.

در سال 1938 اولین بوتیک گوچی در شهر رم و دومی در یازده سال بعد افتتاح شد و بوتیکهای دیگر یکی پس از دیگری در سراسر شهرهای جهان گشایش یافتند . تمامی این مراکز توسط پسران گوچی به نامهای آلدو (Aldo ) یوگو (Ugo ) و رودولفو (Rodolfo) اداره میشد.

در سال ۱۹۵۳ گوچی مرد و مدیریت گوچی به پسرانش رسید .

 

در سال 1983 رودلفو به علت بیماری سرطان فوت کرد و پسر او به نام ماریزیو (Maurizio) سهم او را به ارث برد و جای اورا گرفت . ماریزیو در سال 1989 مدیریت گوچی را به عهده گرفت پنجاه درصد سهام شرکت به او تعلق داشت و پنجاه درصد دیگر به شرکت اینوست کروپ Investcrop از کشور بحرین فروخته شد .

در طی دهه 1990 اختلافات فراوانی بین این دو شریک بروز کرد و کار به دادگاه کشیده شد . در سال 1991 شرکت گوچی بیش از 37 میلیون دلار ضرر کرد که شوک بسیار بزرگی برای مالکان آن بود.

در سال 1992 تام فورد (Tom Ford) به گوچی پیوست و به همراه معاون اجرایی شرکت دام ملو (Dwen Mello) از طریق کاهش محصولات و ساماندهی دوباره شرکت هزینه ها را کاهش داند. تا سال 1994 وضع مالی شرکت بهتر شد . گالش چوبی و چرمی طراحی شده توسط تام فورد بسیار مورد استقبال قرار گرفت .

ماریزیو گوچی در سال 1995 به قتل رسید و همسرش مجرم شناخته شد .

مجموه های ارایه شده توسط فورد در سالهای بعدی موفقیتهای فراوانی برای شرکت گوچی به دنبال داشت و اوضاع را به کلی دگرگون کرد . گوچی روز به روز بهتر شد و فورد کفایت و شایستگی خود را به اثبات رساند . حالا دیگر گوچی یکی از سود آورترین خانه های مد در ایتالیاست .

در سال 2001 گوچی تحت مدیریت فورد ، استلا مک کارتنی Stella Macartheny را تامین مالی کرد تا از مارک خودش استفاده کند و او هم اولین مجموعه بهاری- تابستانی خود را در سال 2001 ارایه کرد.

گوچی همواره مورد علاقه بسیاری از هنرپیشگان سینمایی و افراد مشهور بوده است جکی اناسیس ، سوفیا لورن ، الیزابت تایلور و مدنا از جمله مشتریان گوچی بوده اند

در نوامبر 2003 تام فورد اعلام کرد هنگامی قراردادش با گوچی به پایان برسد این شرکت را ترک خواهد کرد . او آخرین مجموعه خود را در فوریه 2004 در میلان عرضه کرد .

در سال2004 در شبی که چارلیز ترون Charliz Theron جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن برای فیلم هیولا را دریافت کرد لباس طراحی شده توسط تام فورد را بر تن داشت .
در مارس همان سال خانم الساندرا فاسچینتی ( AlessandraFacchinetti ) به عنوان مدیر جدید گوچی منصوب شد . او در سال 2000 به گوچی پیوست و 4 سال در کنار فورد کار کرده بود و در این مدت بود که فورد به استعداد درخشان وی در طراحی لباسهای فاخر شب پی برد.

خانم الساندرا فاسچیینتی اولین مجموعه خود را در سپتامبر 2004 در میلان ارایه کرد . بعد از گذشت یک سال وی به خاطر عدم توافق با مدیریت شرکت استغفا داد و فریدا جیانینی (Frida Giannini) جای او را گرفت . جیانینی هم اولین مجموعه لباسهای بهاری – تابستانی  خود را در سپتامبر 2005 به نمایش گذاشت .

طبق نظر سنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقات علمی تجاری نیلسن  گوچی به عنوان مطلوب ترین و محبوبترین مارک فشن دنیا برگزیده شد.

این شرکت از ۲۵ هزار نفر مصرف کننده و خریدار آنلاین از میان ۴۸ کشور دنیا نظر سنجی کرده است در این نظر سنجی از هر ۵ نفر یک نفر گفت که اگر پول این مارک مساله ای نباشد محصولات گوچی را خریداری خواهد کرد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► مانگو
زیست فرازمینی ◄

مطالب مرتبط
بنر