با این 7 راهکار می توانید هر چیزی را بفروشید!

چهارشنبه ، 8 تیر 1390 ، 09:02

موسسه هاتویت  ، یکی از پیشروترین و موفق ترین موسسه های فعال در آموزش فروشندگی و بازاریابی است که در آمریکا، کانادا، استرالیا، چین ، سنگاپور و برزیل نیز فعالیت می کند. این موسسه 30 سال پیش توسط  یک روان شناس انگلیسی به نام نیل راکهم تاسیس گردید و از آن زمان تا کنون با  ارائه  و آموزش جدید ترین شیوه های فروشندگی  و همچنین مهارت های فروشندگی، مدیریت فروش، مذاکره،  آینده پژوهی  یکی از قدرتمند ترین و موفق ترین موسسه های آموزشی بین المللیی در این زمینه محسوب می شود.


متخصصان هاتویت می گویند 7 راه کار وجود دارد که اگر یک فروشنده به همه ی آنها عمل کند قادر خواهد بود هر چیزی را بفروشد. این 7 راه کار را برای شما در اینجا بیان می کنیم:

 

 

1)    تحقیق در مورد نیاز مشتری: قبل از اقدام به فروش باید در مورد مشتریان خود و نیاز های آنها تحقیق کنید. به عنوان مثال اگر  فروشنده ی لوازم  و تجهیزات پزشکی هستید و مشتریان شما بیمارستان ها هستند، باید قبل از ملاقات با نمایندگان خرید این بیمارستان ها،  نیاز های آنها را شناسایی و بعد وارد مذاکره شوید.

2)     از خریدار در مورد اهداف و مقاصدی که از خرید محصول شما دنبال می کند، سؤال کنید: زمانی که برای اولین بار با یک خریدار صحبت می کنید از او در مورد نیاز هایش بپرسید و اینکه از محصول شما برای چه مقاصدی و چگونه می خواهد استفاده کند.


3)    از دانش خود برای پرسیدن سوالات عمیق و بینش مند استفاده کنید:  شما باید برای مشتری خود نقش یک همراه  یا تسهیل کننده را ایفا کنید و وی را در مورد روش های استفاده از محصول خود  آگاه کنید.

4)    به دقت گوش کنید: یک فروشنده باید بیشتر شنونده باشد و اجازه دهد تا خریدار بیشتر حرف بزند.


5)    همانند یک مشاور رفتار کنید: اجازه دهید مشتری هنگام صحبت با شما احساس کند که دارد از یک  مشاورمتخصص برای بهبود و توسعه کسب و کار خود راهنمایی و مشاوره می گیرد.

6)    اگر با یک تیم خریدار سر و کار دارید با هر یک از اعضا تیم به طور جداگانه صحبت کنید
: بعد از اینکه با رهبر گروه صحبت کردید، به افراد دیگر گروه نیز نزدیک شوید و با هر یک جداگانه صحبت کنید تا ا اعتماد بین شما و همه اعضا تیم  برقرار شود.


7)    محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه و معرفی کنید: نیاز های مشتری را بر کیفیت محصول  خود ارجح بدانید و بیش از آنکه در مورد کیفیت محصول خود حرف بزنید در مورد اینکه این محصول چگونه می تواند پاسخ گوی نیاز مشتری باشد توضیح دهید.

اخبار پربازدید بانکی:

============

► استخدام شرکت جهان گاز در خراسان
استخدام كارشناس فروش و فني در شركت تجهيزات آزمايش ◄

مطالب مرتبط
بنر