بنگاه اقتصادی

يكشنبه ، 12 تیر 1390 ، 14:19

 

در علم اقتصاد آموخته ايم که عوامل اقتصادي مختلفي در اختيار افراد يا گروههايي قرار دارد که با ترکيب اين عوامل به توليد کالا يا انجام خدمات مي پردازد. اين افراد يا گروهها را " بنگاه" يا "واحد اقتصادي" مي‌نامند.


هر واحد اقتصادي داراي اهداف خاصي است که براي رسيدن به آنها به فعاليتهاي اقتصادي مي پردازد. مجموعه فعاليتهاي اقتصادي که در محيط بنگاه انجام مي شود موجب رويداد اقتصادي يا مالي مي گردد.

رويداد‌هاي اقتصادي يا مالي:
وقايعي هستند که با خريد، توليد، توزيع و فروش کالا و ارائه خدمات يا فعاليتهايي مانند وام گرفتن و وام دادن سرو کار دارند. واحدهاي اقتصادي براي اتخاذ تصميمات آگاهانه در مورد رويدادهاي مالي از قبيل خريد، فروش و ارائه خدمات نياز به اطلاعاتي دارند که بخشي از اين اطلاعات توسط حسابداران تهيه و ارائه مي‌شود.

حسابداران با استفاده از دانش، تجربه و ابزار مناسب ابتدا اطلاعات مربوط به فعاليتها و رويدادهاي مالي را شناسايي و اندازه گيري کرده، سپس به پردازش آنها اقدام مي نمايند و در نهايت خلاصه اطلاعات را به شکل صورتها يا گزارشهاي مالي در اختيار کساني قرار مي دهند که مايلند از اين اطلاعات در تصميم گيريهاي خود استفاده کنند.

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► ده دلیل برای استفاده از گوگل کروم
بورس اوراق بهادار تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر