زرند

دوشنبه ، 13 تیر 1390 ، 10:14

 

زرند از شهرهای استان کرمان است. این شهر مرکز شهرستان زرند است. جمعیت شهر زرند بنا بر سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران، برابر 205139 نفر بوده است.زبان محلی این شهرستان فارسی میباشد.

این شهرستان بدلیل داشتن منابع غنی معدنی از جمله ذغالسنگ، سنگ اهن و در برخی مناطق ان معادن مس یکی از صنعتی ترین شهرهای ایران میباشد که این باعث افزایش روزافزون جمعیت در این شهرستان شده. از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان پسته است.

این شهرستان بر روی یکی از خطرناکترین گسل های زلزله خیز ایران که از جنوب کشور تا شهر تهران ادامه دارد واقع شده که این امر باعث ایجاد زلزله های پی در پی در این شهرستان شده است. بطوريکه در 40 سال گذشته شاهد 2 زلزله مرگبار در آذر ماه 1356 (روستاهای گیسک و باب تنگل) و اسفند ماه 1383 (روستاهای داهوئیه و حتکن) بوده است.


کارخانجات صنعتی

در این شهرستان بیش از ده ها کارخانه صنعتی بزرگ و کوچک وجود دارد که از مهمترین انها کارخانه ذغالشویی، قطران، کک سازی، واگن سازی، تولید سنگ اهن، نساجی اریان، مجتمع کارخانجات لبنی و کارخانجات کنسرو سازی شمیسا میباشند.


دانشگاه‌ها

دانشگاه آزاداسلامی زرند این دانشگاه جز 10 دانشگاه برتر کشور در واحد ازاد اسلامی میباشد و شامل چندین گرایش دکترابیش از 15 گرایش کارشناسی ارشد میباشد.

دانشکده صنعت ومعدن زرند
دانشگاه پیام نور واحد زرند
دانشگاه علمی و کاربردی زرند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► دعوت به همكاري يك شركت بزرگ توليدي - صنعتي
استخدام شركت نيلپر ◄

مطالب مرتبط
بنر