9 دلیل برای مهاجرت از فیس بوک به گوگل پلاس

دوشنبه ، 13 تیر 1390 ، 14:26

وقتی مردم سئوال "آیا  + Google می تواند Facebook را مغلوب کند؟" را بیان می کنند یک موضوع را مدنظر قرار نداده اند. در واقع رقابت آغاز شده، جنگ میان دو وب سایت نیست+Googleفراتر از یک سایت است. دلیلی که گوگل این پروژه را Google+ Project می نامد این است که +Google در آینده به بخش اصلی هویت گوگل تبدیل می شود و کل شرکت را تغییر شکل می دهد. پس بهتر است بپرسیم آیا گوگل می تواند فیس بوک را شکست دهد؟ البته فیس بوک بسیار قوی تر از آن است که +Googleبتواند به راحتی آن را مغلوب کند ولی+Google امکانات جذابی دارد که ممکن است باعث پیروزی آن شود.

در ادامه 9 مزیت و برتری+Googleنسبت به Facebook را ملاحظه خواهید کرد:

یکپارچه سازی با سرویس های مختلف گوگل

مهمترین برتری + Googleدر یکپارچگی آن با سرویس های متنوع گوگل است تمام سرویس های گوگل از جستجو در اسناد و ویدیوها تا Picasa به شبکه اجتماعی Google+ متصل هستند. + Googleهمچنین در نوار بالای سرویس های گوگل قرار دارد و کاربر را از وقایع اتفاق افتاده با خبر می سازد تا کاربر در تمام سرویس های گوگل به سرعت به آنها دسترسی داشته باشد.+ Google در سمت راست نوار مشکی هدایت کننده گوگل قرار دارد و کاربر را از پیغام ها، بروز رسانی ها و وقایع مطلع می کند. در حال حاضر سرویس های مختلف گوگل از Gmail, Docs تا موتور جستجو میلیون ها کاربر دارند و این کاربرها راحتر از +Google استفاده خواهند کرد.

مدیریت بهتر دوستان

+ Google  دارای امکان بسیاری دوست داشتنی به نام Circles است که کاربر از طریق آن می تواند به راحتی دوستان خود را در حلقه های متفاوت دسته بندی کند تا محتوای مورد نظر را تنها بین افراد یک حلقه به اشتراک بگذارد. کاربر می تواند با دوستان خود در یک حلقه چت و یا مکالمه ویدیوی داشته باشد. در فیس بوک نیز می توان دوستان را در گروه های مختلف دسته بندی کرد ولی گروه ها به هیچ وجه به خوبی حلقه ها نیستند.

نرم افزار بهتر موبایل

اگر شما هم کاربر اندروید هستید یعنی تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی دارید، +Google نرم افزار بسیار ساده و کارآمدی برای شما دارد با این نرم افزار به راحتی می توانید از امکانات بسیار خوب این شبکه اجتماعی در ابزار موبایل خود استفاده نمایید. گوگل امیدوار است تا کاربران انبوه اندورید را به سمت این شبکه اجتماعی جذب کند و اعلام کرده که د ر آینده امکانات ویژه ایی را برای کاربران اندروید ارائه خواهد کرد.

یافتن ساده محتوا برای اشتراک گذاری

Sparks، یکی از امکانات + Google است که آن را با Facebook متمایز می کند. Spark به دیتابیس غنی گوگل دسترسی دارد و از امکانات موتور جستجوی این شرکت برای یافتن محتوا (عکس، متن، فیلم و غیره) استفاده می کند و محتوا را براساس موارد مورد علاقه کاربر به او پیشنهاد می کند تا به راحتی بین دوستانش به اشتراک بگذارد. این قابلیتی است که Facebook هرگز به آن دست نخواهد یافت چون فیس بوک موتور جستجو ندارد و حتی اگر مایکروسافت بخواهد با آن همکاری کند باز هم موتور جستجوی Bing قابل مقایسه با Google نخواهد بود. با Spark کاربر نیازی ندارد برای یافتن محتوای مورد نظر خود جستجو کند خود+ Google موارد را به کاربر پیشنهاد می دهد.


می توانید اطلاعات خود را پس بگیرید

فیس بوک به دلیل نحوه نمایش اطلاعات شخصی کاربران بد نام است. در فیس بوک بخشی از اطلاعات کاربر همیشه برای عموم قابل نمایش است و به سختی می توان پروفایل فیس بوک را برای همیشه حذف کرد. اما +Google این امکان را فراهم کرده است و کاربر می تواند تمام اطلاعات خود را دانلود کرده و پروفایل خود را به همراه تمام اطلاعات آن حذف کند. این امکان توسط ابزاری به نام Data Liberation فراهم شده است. کاربر با چند کلیک ساده کلیه اطلاعات خود شامل تصاویر، ویدیوها، متون، Stream ها، کانتکت ها و غیره را برروی کامپیوتر خود دانلود می کند.

تگ کردن بهتر افراد به تصاویر

زمانی که در Google+ در حال مشاهده تصاویر هستید می توانید افراد را به یک تصویر تگ کنید شبیه کاری که در فیس بوک انجام می دهید. یک مربع کوچک برروی چهره شخص می کشید و سپس نام او را وارد می کنید. اما یک تفاوت عمده در نحوه مدیریت حریم شخصی در گوگل وجود دارد. زمانیکه شما شخصی را به یک تصویر تگ می کنید یک پیغام نمایش داده می شود که در آن به کاربر اعلام می کند: "شخص تگ شده از تگ شدنش در این تصویر مطلع خواهد شد، کاربر تگ شده می تواند به تصاویر مرتبط با این آلبوم دسترسی داشته و آنها را مشاهده کند".

گوگل همچنین از امکان تشخیص چهره خودکار، دوری کرده است در حال حاضر فیس بوک بصورت خودکار چهره افراد موجود در تصاویر آپلود شده کاربر را تشخیص داده و آنها را تگ می کند. گوگل نیز قدرت اعمال چنین امکانی را دارد همانطور که نرم افزار Picasa این کار را به خوبی انجام می دهد ولی از آن پرهیز کرده است.


امکان مکالمه ویدیویی چند نفره

Google+ برای غلبه بر فیس بوک قابلیت های بسیاری در زمینه چت و مکالمه ارائه کرده است.Google+ علاوه بر امکان چت نوشتاری، مکالمه ویدیوی را نیز به کاربران ارائه می دهد. با Hangout در +Googleمی توان با دوستان، همکاران و یا اقوام خود در یک حلقه گفتگوی ویدیویی چند نفر داشت. Hangout بسیار خوب طراحی شده است و همزان با گفتگوی ویدیوی می توان از گفتگوی نوشتاری نیز استفاده کرد.Hangout علاوه بر استفاده های شخصی می تواند برای جلسات شرکت ها و تشیکلات مختلف استفاده شود. در حال حاضر فیس بوک هیچ سرویش مشابه ایی ندارد ولی شایعات حاکی از آن است که فیس بوک به کمک اسکایپ قصد دارد امکان مکالمه ویدیویی را به Facebook اضافه کند.


اشتراک گذری امن تر محتوا

طرفداران حریم شخصی همواره از شبکه های اجتماعی درخواست دارند تا به کاربران اجازه دهند برای تک تک محتوای به اشتراک گذاشته شده سطح دسترسی تعیین کنند. در حال حاضر در فیس بوک می توانید برای انواع مختلف محتوا دسترسی تعیین کنید ولی نمی توانید برای هر محتوای به اشتراک گذاشته شده سطح دسترسی متفاوتی داشته باشید. اما +Google این امکان را به کاربر می دهد، کاربر می تواند در زمان به اشتراک گذاری محتوا، حلقه های دوستان خود را نیز انتخاب کند یعنی می تواند یک عکس را تنها برای دوستان یک حلقه به اشتراک بگذارد.

گوگل ناظر بهتری بر اطلاعات شخصی کاربران است

یکی از مهمترین موارد در راه اندازی شبکه اجتماعی حفظ اطلاعات شخصی کاربران می باشد. فیس بوک یک شرکت جوان  است که به تازگی رشد کرده و در طی چند سال اخیر اشتباهات زیادی را مرتکب شده است. اما گوگل برخلاف فیس بوک یک شرکت کاملا جا افتاده و شکل یافته ایی است که همواره به حفظ حریم شخصی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران مشهور است. گوگل تحت هیج شرایطی حاضر به ارائه اطلاعات شخصی کاربران به دولت ها و یا تشکل های مختلف نشده است.

منبع:جهان دانش

اخبار پربازدید بانکی:

=============

► استخدام برنامه نويس وب
استخدام یک شرکت پیمانکاری در آذربایجان غربی ◄

مطالب مرتبط
بنر