سرعت اینترنت و اتلاف وقت کاربران ایرانی

يكشنبه ، 19 تیر 1390 ، 19:27

سرعت کم اینترنت در ایران و عدم برآورده شدن نیاز متخصصین،محققین،کارشناسان و کاربران عادی اینترنت در ایران یکی از بحث‌های همیشگی در حوزه صنف فاوا بوده و هست.

به گزارش بانکی دات آی آر ، اما با توجه به وعده مسئولین در سال‌های گذشته و قول‌های داده شده در سال پیش مبنی بر تغییرات در سرعت اینترنت در سال ۹۰ و همچنین بحث بمب اینترنتی سال ۹۰، این روزها توجه همه را به این بحث بیش از پیش جلب نموده است.

البته انتشار خبرهایی مبنی بر سرعت اینترنت در سرتاسر دنیا بالاخص در آسیای جنوب شرق و هم‌چنین رتبه‌بندی‌های اعلام شده سرعت اینترنت و رتبه پایین ایران در این رده‌بندی‌ها نیز بر شدت جذابیت بحث در مورد سرعت اینترنت ایران افزوده است.

طی نظرسنجی سایت ایتنا مشخص شد بیش از ۹۲ درصد کاربران ایرانی اینترنت برخلاف نظر وزیر و مسئولین وزارت ارتباطات سرعت اینترنت را در ایران کافی نمی‌دانند و نیز ۸۰ درصد از این کاربران سرعت پایین اینترنت را عامل اتلاف وقت و عمر خود می‌دانند.


همچنین در اردیبهشت‌ماه مطلبی از سوی مراکز ذیربط منتشر شده که میانگین سرعت برای ایرانیان را ۵۰۰ بیت بر ثانیه یعنی حدود یکصدم حداکثر سرعت دایل‌آپ که ۵۶ کیلوبایت بر ثانیه می‌باشد.

عدم ارتقای سرعت اینترنت در ایران در حالی ادامه دارد که علاوه بر نظر مردم نسبت به کمبود سرعت مورد نیاز و همچنین نظر کارشناسان و خبرنگاران حوزه بر صحت نظر مردم، دولت دهم بارها به دورکاری و الکترونیکی شدن امور کارکنان خود اشاره نموده و مسئولین دولت بارها به اجرای دولت الکترونیک تاکید کرده‌اند.

سوال اصلی اینست که اجرای دولت الکترونیک بدون فراهم بدون زیرساخت اصلی آن یعنی سرعت اینترنت کاربران و امکان دسترسی همه کاربران چطور قابل اجرا خواهد بود؟؟ آن هم با طرح دورکاری که همه کارمندان و مراکز اداری،صنعتی و تجاری نیاز به اتصال با سرعت حداقل ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه واقعی را دارند.

از طرفی در دنیای امروز مراکز تحقیقاتی،علمی، صنعتی، فرهنگی، مراکز داده‌ای شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های فعال در بحث فاوا و مراکز دیگر مرتبط با این مراکز که بخش عظیمی از بار پیشرفت جامعه و تعالی جایگاه ایران در عرصه‌های متفاوت بر عهده آنان است برای به‌روزرسانی فناوری و علوم مورد نیاز و همچنین ارتباطات خود نیاز به اینترنت با پهنای باند (سرعت) بالا دارند تا هم از اتلاف وقت و انرژی بکاهند هم از سرعت پیشرفت علم در دنیا بیش از پیش عقب نماند.

با توجه به وظیفه مسئولین در برطرف کردن نیاز مردم و نتایج بدست آمده از نظرسنجیها مبنی بر پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، انتظار پاسخگویی مسئولین و افزایش سرعت اینترنت در ایران حداقل توقع در این مبحث می‌باشد.

به امید روزی که میانگین سرعت ایران به حداقل یک مگابیت برثانیه برسد.

 

► فرش قرمز گوگل برای دختر ایرانی + عکس
استخدام شرکت گلپخش اول در شیراز ◄

مطالب مرتبط
بنر