رموز همسریابی از زبان خانم نماینده

دوشنبه ، 20 تیر 1390 ، 12:14

معضل ازدواج این روزها به پاشنه آشیل مشکلات اجتماعی کشور بدل شده و هر کدام از نهاد ها و دستگاههای دولتی ,خصوصی و نیمه دولتی در فکر آن هستند تا راه حلی برای تشویق جوانان به ازدواج های آسان بیابند.

به گزارش بانکی دات آی آر هریک از کارشناسان دلایل متعددی را برای افزایش سن ازدواج در ایران معرفی می کنند. خانم دکتر افتخاری انگار از این مشکل ها نداشته و صف خواستگار ها به راه بوده. وی  روزگاری را به یاد دارد که ازدواج معضل نبود و پیدا کردن شوهر مناسب نیاز به شاخ غول شکستن نداشت. به بخش هایی از مصاحبه نماینده مجلس هشتم با مجله همشهری ماه توجه کنید:

 

*الان یادم نیست که چند خواستگار داشتم.اما یادم هست که خیلی زیاد بودند وحتی باهم دعوا می کردند.

*یک بار دو تا از خواستگار هایم باهم به منزل ما رسیدند.این دو بیرون در حسابی باهم دعوا کردند.

*این قدر دعوای آن دو بالا گرفت که خانواده من را به هیچ کدام از آنها نداد.

*بنده با نظر خانواده ازدواج کردم وهمیشه نظر آنها برای من مهم بوده است.

*شروط ازدواج من ایمان، ساده زیستی و ولایتمداری بود.

* در کنار شرایطی از قبیل ادامه تحصیل دختران وعدم تمکن مالی بسیاری از پسران، حاکم شدن دیدگاه های جهانی فمنیستی در جامعه نیز از عوامل اصلی افزایش سن ازدواج در دختران شده است.


*مهم ترین راه برای افزایش ازدواج در جامعه، تولید شغل است.

*پدیده چندهمسری در جامعه وجود دارد. ما در لایحه خانوداه(حمایت از خانواده) خواهان ساماندهی این مساله بودیم.

دکتر لاله افتخاری فرزند شهید محمد حسین افتخاری و همسرشهید محمد علی عامریان در سالهای حکومت پهلوی به دلیل مشکلات فرهنگی موجود، تحصیل را رها کرد و نزد مادر به تحصیل علوم حوزوی مشغول شد. پس از انقلاب و بعد از بزرگ شدن فرزندان تصمیم به ادامه تحصیل گرفت و تامقطع دکترا پیش رفت.

دکتر یکی از مخالفان سرسخت بدحجابی و بدپوششی هستند و معتقدند برخی از خانم هااز بیگانگان پول می گیرند که بد پوششی را ترویج کنند .ایشان خواستار ایجاد زیر ساخت های لازم از سوی وزارت کشور برای برخورد هرچه سریعتر با بد حجابی هستند.

اینکه نماینده مردم تهران, عضو فراکسیون زنان مجلس و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس جمهوری اسلامی و فردی که همسر وفرزند دوشهید بزرگوار است از تعدد خواستگارها و دعوای آنها برای ازدواج با خودش صحبت کند آن هم به این شکل که خواندید جای بسی تاسف دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

 

► استخدام شرکت فصل رایانه
دعوت به همكاري مركز ماشين هاي اداري ايران‌(ماديران) ◄

مطالب مرتبط
بنر