دکتر لاله افتخاری

دوشنبه ، 20 تیر 1390 ، 13:55

لاله افتخاری, فرزند شهید محمد حسین افتخاری و همسرشهید محمد علی عامریان است .

در زمان طاغوت در شهرستان شاهرود در خانوده ای مذهبی واهل علم متولد شد و در همانجا به تحصیل علم پرداخت ولی بیشتر از دوره ابتدائی نتوانست در آموزشگاههای شهر شان شرکت کند و با اینکه رتبه اول را به دست آورده بود ولی به علت نامناسب بودن فضای آموزشی مجبور به ترک تحصیل شد. مادرش گفت: اگر می توانید رعایت اصول دینی و حفظ حجاب نمائیدبروید و در همین مدارس درس بخوانید فقط باید در مقابل خداوندجواب داشته باشید و اختیار ادامه تحصیل را به خودش واگذارکردند، ولی خودش هرچه فکر کرد دید باید رضای خدا را به دست آورد و چون در مدارس آن زمان خیلی سخت گیری می کردند و با اسلام مخالفت می شد بنابراین تصمیم گرفت تحصیلات کلاسیک را رها کند ونزد مادر  که به تدریس علوم حوزوی برای خانمها مشغول بود ادامه تحصیل دهد.

 

در سن 16 سالگی به راهنمایی پدر و مادر در حوزه علمیه سمنان به تدریس و حتی اداره آنجا مشغول شد. پس از چند ماه بر اثر مزاحمتها واشکال تراشی های ساواک مجبور به بازگشت به شهر خودشد و یک سال قبل از انقلاب با همسرش ازدواج کرد و در زمان ازدواج هم شرط کرد که در صورت ایجاد شرایط مناسب تحصیل، اجازه ادامه تحصیل داشته باشد که خوشبختانه این شرط توسط خانواده همسرش پذیرفته و استقبال شد.

در اوائل انقلاب هم به دلیل کوچکی فرزندان موفق به ادامه تحصیل نشد چرا که برای او از همه چیزمهم تر تربیت صحیح فرزندان بود و هر موقع که احساس می کرد  که فرزندان نیاز به توجه بیشتر دارند مهمترین کارهای خود از جمله درس خواندن را تعطیل می کرد. بالاخره در سال 68 موفق شد در دوره متوسطه فارغ التحصیل شود ودر همان سال نیز در کنکور شرکت کرد و در رشته الهیات در شهرمشهد پذیرفته شد (رتبه سوم رشته علوم انسانی سهمیه شاهد) وعملا از سال 69 این دوره را شروع و در سال 73 با معدل بالای نوزده فارغ التحصیل شد.

رتبه اول کلیه گرایشهای رشته الهیات را به دست آورد و در همین سال برای کارشناسی ارشد شرکت کرد و  بدون استفاده از سهمیه، رتبه اول علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و تربیت مدرس را به دست آورد. این دوره را هم در سه ترم فشرده با معدل بالای 19 به اتمام رساند و در سال 75در دوره دکترای همین رشته شرکت کرد و با رتبه اول قبول شد و درحال حاضر ترم پنجم این دوره را می گذراندو  معدل همه این ترمها بالای 19 است.

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد باعنوان «مفردات غریب القرآن » پایان نامه برگزیده اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی دانشجویان ممتاز بسیجی سراسرکشور شد. در سال های 75 و 76 و 77 در پنجمین و ششمین و هفتمین مجمع سراسری طلاب و دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر به عنوان دانشجوی برتر انتخاب شد. هم چنین در سال 75 به عنوان دانشجوی نمونه شاهد دانشگاه تهران و در سال 77 به عنوان دانشجوی نمونه کشوری برگزیده و لوح تقدیر از دست ریاست جمهوری دریافت کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► آگهی های استخدامی استان فارس(مهلت تا 22 تیر)
استخدام شرکت فصل رایانه ◄

مطالب مرتبط
بنر