محیط کار و اصولی که باید در آن رعایت کرد

سه شنبه ، 21 تیر 1390 ، 14:47

کار کردن در محیط های اداری و مشارکت با کسانی که در اطراف شما هستند، آداب و اصولی دارد که متاسفانه بسیاری از افراد از آنها آگاهی ندارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، دانستن آداب و اصول محیط کار و البته رعایت آنها باعث می شود هم از خود راضی باشید و هم دیگران برای شما احترام قائل شوند.

در این گزارش، درباره آداب و اصولی اطلاعات کسب می کنید که در عین پیش پا افتاده بودن ظاهری بسیار مهم و اساسی هستند.


1.    به آلودگی های صوتی دامن نزنید

 

سر و صدا کردن در بیشتر موارد به خودی خود پدیده ناهنجاری است و در صورتی که این سر و صدا ها در یک محیط اداری یا کاری رسمی که چند نفر در کنار هم کار می کنند، ایجاد شود دیگران را به شدت آزار خواهد داد.

صداهایی مثل زنگ تلفن همراه (اگر بیش از اندازه بلند باشد)، بلند صحبت کردن با دوستان یا همکاران (چه در اداره چه با تلفن) و سر و صداهایی مانند اینها خوشایند هیچ کس نیست.

محیط کار خود سر و صداهایی دارد که کاملا طبیعی است، از جمله صدای تایپ کردن روی صفحه کلید کامپیوتر یا صداهایی از این دست. پس همواره در تلاش برای کم کردن سر و صدای محیط باشید نه اضافه کردن به آن.

 

2.    برای فضایی که در آن هستید، احترام قائل شوید!

اداره، شرکت یا سازمانی که در آن کار می کنید، نه خانه خودتان است و نه منزل دوست و آشنا، بلکه محلی است که افراد مختلف با ایده ها، افکار، عقیده ها و خلق و خوهای زیادی در آن حضور دارند.

در محیطی که اینهمه تنوع و گوناگونی در آن وجود دارد، بهتر است طوری رفتار کنید که هم خودتان راضی باشید و هم در ایجاد محیطی صمیمی و راحت برای دیگران نقش داشته باشید.

 

 


3.    تشریک مساعی را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که وقتی در جمعی قرار گرفتید، هیچوقت پا توی یک کفش نکنید که یک کلام ختم کلام: حرف، حرف من است! به خصوص اگر محیط کارتان باشد.

تشریک مساعی و شنیدن نطر دیگران علاوه بر اینکه کارها را بهتر پیش می برد، باعث می شود راحت تر بتوانید با یک محیط کاری کنار بیایید.

البته  این نکته را نباید از یاد برد که مشارکت و تبادل نظر فقط در مسائل کاری خلاصه نمی شود وحتی می تواند در مورد دمای اتاق و مسائلی از این دست هم باشد.

 

 

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

=================

 

► از پرسنل 10هزار نفری کفش ملی 700نفر باقی ماند
استخدام شرکت تولیدی تیزرو در قزوین ◄

مطالب مرتبط
بنر