روش های حفاظت از رمز عبور اینترنت بانک

چهارشنبه ، 22 تیر 1390 ، 14:28

پیش از هر توصیه یا نکته ای باید به این موضوع توجه کنید که حفظ و حراست از اطلاعات شما در محیط آنلاین از هر چیزی حتی گاهی از نان شب هم واجب تر است.

به گزارش بانکی دات آی آر،  تا زمانی که رمز عبور شما در دنیای مجازی از امنیت لازم برخوردار نباشد، نمی توانید با خیال راحت پا به این دنیای پر رمز و راز بگذارید، چرا که ریشه همه دردسرها و در مقابل آرامش های اینترنتی! همین رمز عبوری است که در ابتدای امر برای خود انتخاب می کنید.

اگر رمز عبور شما دزدیده شود، دزد محترم می تواند درست مثل خود شما و بدون هیچ مشکل و دردسری وارد حساب کاربری تان شود. پس دقت کنید که قدم اول را محکم بردارید.

هنگامی که از رمز عبور اینترنتی خود مطمئن شدید، نوبت به مرحله بعد و سخت تر یعنی انتخاب رمز عبور برای استفاده از خدمات اینترنت بانک می رسد.

در این مرحله دیگر پای مرگ و زندگی در میان است!  چون اگر اشتباهی مرتکب شوید یا دزد به رمز عبورتان بزند، بدین معناست که تمام دارایی خود را از دست می دهید.

برای اینکه از گزند دزدان بی رحم دنیای مجازی یا همان هکرها در امان باشید و با خیال راحت از خدمات اینترنت بانک استفاده کنید، باید مثل هکرها اطلاعات به روزی در این باب داشته باشید و بایدها و نباید های این خدمات را یاد بگیرید.

در این گزارش به نکاتی اشاره می کنیم که می تواند راهنمای شما برای انتخاب درست و حفاظت کامل از رمز عبور تان باشد.

 

 

 

بایدها:

•    یک آنتی ویروس قوی و مطمئن روی سیستم خود نصب کنید و همواره آن را به روز نگه دارید؛ این شاید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین کاری باشد که می توان انجام داد، هرچند که نتیجه مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

•    از مرورگری استفاده کنید که نوار ابزار امنیتی قوی و کارآمدی داشته باشد. به این ترتیب خطر کمتری را احساس خواهید کرد.

•    از رمز عبورهایی استفاده کنید که به راحتی به ذهن سپرده و به سختی قابل حدس زدن باشند. هرچه رمز عبور طولانی تر باشد، امنیتش بیشتر خواهد بود (حداقل 8 کاراکتر).

•    از ترکیب حروف، اعداد و نشانه ها برای ساختن رمز عبور استفاده کنید. اگر رمز عبورتان با کلمات انگلیسی است، از حرف بزرگ و کوچک، همزمان استفاده کنید. بهتر است در رمز عبور خود دست کم یکبار از کلید فاصله (space) صفحه کلید استفاده کنید

•    رمز عبور خود را هر چند وقت یکبار، بسته به میزان استفاده از آن، تغییر دهید. تغییرهر سه ماه یکبار خوب است، هر چند یک ماهه نیز توصیه می شود.


نبایدها:

•    هرگز رمز عبور خود را برای کسی ایمیل نکنید یا پاسخ به ایمیلی ندهید که از شما تقاضای فرستادن رمز عبور کرده است. ضمن اینکه روی لینک هایی که در ایمیل برای شما می آید، تا وقتی از آدرس آن مطمئن نشده اید، کلیک نکنید.

•    هیچگاه رمز عبور خود را در کامپیوتر شخصی، به ویژه اگر دیگران هم به آن دسترسی دارند، ذخیره نکنید. همچنین آن را جایی ننویسید که احتمال دسترسی دیگران وجود دارد. ترجیحا آن را به ذهن بسپارید.

•    رمز عبور شما نباید نام کاربری تان را در بر داشته باشد، چرا که در این صورت امکان حدس زدن آن بسیار زیاد است.

•    از زنجیره ای از کاراکترهای متوالی که امکان حدس زدن آنها وجود دارد (مثل 1234) هرگز استفاده نکنید. این نوع رمزها اولین چیزی است که به ذهن هکرها می رسد.

•    اگر در مکان عمومی هستید، تا زمانی که مجبور نباشید، از اینترنت بانک استفاده نکنید، چراکه هیچ تضمینی برای در امان ماندن اطلاعات مالی شما وجود ندارد.

 

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=====================

► استخدام شرکت آماکو
استخدام شركت هواكار در آذربايجان شرقي نماینده رسمی سامسونگ ◄

مطالب مرتبط
بنر