تصویری / زنان شاغل درسراسر جهان+ توضیحات

شنبه ، 25 تیر 1390 ، 08:47

زنان در تمامی جوامع باستانی  نقش سنتی نگهداری از فرزندان و مدیریت امور منزل را بر عهده داشته اند اما درعصر حاضر شاهد تغییر در تعریف نقش زن در اجتماع هستیم و تمامی بانوان جهان می کوشند به سهم خود در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی فعالیت کنند .تصاویر زیر بخش هایی از این تلاش را به تصویر می کشد.

اما با وجود مبارزات بسیار در بسیاری از نقاط جهان، تساوی حقوق مادی و معنوی زنان و مردان در محیط کار رعایت نمی شود و از این رو گروه های مختلف حمایت از حقوق زنان در سراسر جهان برای احقاق حقوق این افراد تلاش می کنند.

تاریخچه مبارزات برابری حقوق زن و مرد

به گزارش بانکی دات آی آر، برابری جنسی بدان معناست که زن و مرد حقوق و وظایف یکسان دارند، و همه از فرصت های مساوی در جامعه برخوردار هستند. همچنین برابری جنسی، مربوط به عدالت و تقسیم مسئولیت ها است، هم در جامعه و هم در خانواده. اگر جنسیت مانع از آن شود که ما بتوانیم نقاط قوت و ضعف فرد را ببینیم، این امر می تواند به تبعیض و فرصت های محدود برای فرد منجر شود.

قانون برابری جنسی نروژ

قانون برابری جنسی نروژ در سال ١٩٧٨ تصویب شد. هدف از این قانون آن است که با مرد و زن به طور یکسان برخورد شود. این قانون برای هر دو جنس حائز اهمیت است، گرچه این قانون توجه ویژه ای به موضع زنان دارد.

قانون برابری جنسی آلمان

در آلمان زنان و مردان با هم برابرند . آنها آزادند درباره مسائل خود به طور یکسان تصمیم بگیرند .

در جولای ۱۹۵۸ قانونی تصویب شد که به موجب آن، زنان و مردان آلمانی می‌بایست از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار شوند.

حقوق زن در ایران

قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ به‌ صراحت، مشارکت‌ زنان‌ را در جنبه‌های‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ و ... تأیید می‌کند. در قوانین‌ عادی‌ نیز به‌ جنبه‌هایی‌ از مشارکت‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ زنان‌ توجه‌ شده‌ است. روشن‌ است‌ که‌ مهمترین‌ انواع‌ مشارکت‌ زنان‌ در امور سیاسی‌ و اجتماعی، حق‌ انتخاب‌ شدن‌ و انتخاب‌ کردن‌ در انتخابات‌ گوناگون‌ از جمله‌ مجلس‌ قانون‌گذاری‌ است.

با این وجود در اغلب کشور ها ,اعم از اروپایی و آسیایی هنوز هم تبعیضات فراوانی در محیط خانه و اجتماع برای زنان وجود دارد که تنها با رعایت عدالت می توان به توازن و تعادل رسید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

 

 

► سیستم عامل
5 روش برای ارتقاء فرهنگ دورکاری ◄

مطالب مرتبط
بنر