هالیوود

شنبه ، 25 تیر 1390 ، 15:46

هالیوود (به انگلیسی: Hollywood) ناحیه‌ای در لوس آنجلس، از کالیفرنیای آمریکاست که در شمال غربی مرکز شهر واقع شده است . به خاطر شهرت و هویت فرهنگی اش به‌عنوان مرکز تاریخی استودیوهای فیلمسازی و ستارگان، واژه "هالیوود" اغلب به‌عنوان کنایه‌ای برای " صنعت سینما و تلویزیون آمریکایی " بکار برده می‌شود .

امروزه بسیاری از صنعت‌های فیلمسازی در مناطقی همانند بربانک Burbank و وست ساید Westside پراکنده شده اند . ولی صنایع فرعی مهم ( همانند تدوین، جلوه‌ها، وسایل فیلم، پیش تولید، و کمپانی‌های نور ) در هالیوود باقی مانده اند .

 

بسیاری از سالن‌های تئاتر تاریخی هالیوود برای صحنه‌های کنسرت‌ها و تئاترهای مهم، و میزبانی مراسم آکادمی اسکار بکار می‌روند . هالیوود مقصد مشهوری برای زندگی‌های شبانه و توریست‌ها و خانه‌ای برای کسانی که قدم بر شهرت می گذارند است .

مرزی را که دولت در اوت ۲۰۰۶ برای هالیوود در نظر گرفت از شرق تا ناحیه بورلی هیلز و هالیوود غربی، از جنوب جاده مالهالند، دره لورل و بلوار بارهام و شهرهای بربانک و گلندل، از شمال به خیابان مل رز منتهی می‌شود .

به عنوان بخشی از شهر لوس آنجلس، هالیوود شهرداری و فرمانداری ندارد، ولی مامور رسمی ای دارد که به‌عنوان شهردار افتخاری برای مقاصد تشریفاتی خدمت می‌کند .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام يك شركت خصوصي در تهران (جنت آباد)
چرا مقامات اسکناس ها را امضا می کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر