داستان استخدام امید کردستانی در گوگل + عکس

سه شنبه ، 28 تیر 1390 ، 15:12

امید کردستانی در سال 1963 میلادی در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در همین شهر و در یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی آغاز کرد. 14 ساله بود که پدرش را به خاطر بیماری سرطان از دست داد و پس از آن،همراه مادر و برادرش ابتدا به انگلیس و سپس به کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، نایب رئیس فعلی بخش فروش و عملکرد جهانی گوگل، مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال 1984 از دانشگاه ایالتی سن خوزه دریافت کرد و پس از آن مدتی به عنوان مهندس در شرکت HP مشغول به کار شد.

کردستانی چند سال بعد برای رسیدن به اهداف تجاری خود ، در رشته MBA در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل داد و توانست در سال 1991 از دانشگاه استمفورد فارغ التحصیل شود.


ورود به گوگل


موفقیت قابل تحسین او در شرکت نت اسکیپ بود که باعث شد این مدیر ایرانی در سال 1999 به کادر اجرایی 11 نفره گوگل اضافه شود. اما حکایت استخدام امید کردستانی در گوگل هم شنیدنی است.

کسی که قرار بود با امید کردستانی مصاحبه کند، سرگی برین بود، یکی از بنیانگذاران این غول اینترنتی. مصاحبه هم دور یک میز پینگ پنگ در اتاق کنفرانس برگزار شد. برین پس از چند پرسش از امید ، با اذعان به ناتوانی در برابر مصاحبه شونده متبحرش ، همکاران دیگری را به اتاق دعوت کرد تا او را در امر مصاحبه یاری کنند. مصاحبه 5 ساعت به درازا کشید و سپس امید کردستانی که آن زمان 36 ساله بود، به استخدام رسمی گوگل درآمد.


کار در گوگل

 

 

وی توانست ،فروش شرکت گوگل را از صفر به 3 میلیارد دلار رساند.

گوگلی ها 99 درصد درآمد امروز خود را مدیون ابتکاری هستند که سالها پیش امید کردستانی به خرج داد. وی با استفاده از مهمترین دارایی گوگل یعنی ترافیک بالا ، از آگهی های تکی و کوچک استفاده کرد و با این کار میلیون ها دلار پول نصیب گوگل شد.

او تئوری حراج و تمرکز بر نیازهای مشخص هر صاحب آگهی را – از مثلا یک لوله کش ساده تا بزرگترین آگهی دهندگان بین المللی- به گوگل تزریق کرد به طوری که اگر سرگی برین و لری پیج را بنیانگذاران گوگل بدانیم ، باید امید کردستانی را بنیانگذار مالی-بیزینسی گوگل به حساب بیاوریم.

امید کردستانی که از دید مجله تایم در سال 2006 به عنوان یکی از افرادی برگزیده شد که تاثیر مهمی در دنیا داشته اند، هم اکنون با 9/1 میلیارد دلار ثروت خالص یکی از ثرومتمندهای جهان است. مجله فوربس هم او را به عنوان دومین ایرانی ثروتمند در جهان معرفی کرد.


باورها

مدیر خوش پوش گوگل که در بحث های مدیریتی و تجاری مدیران این شرکت، نقش میانجی را خوب ایفا می کند، بر این باور است که باید تصمیمات کوچک را با مغزتان بگیرید و  تصمیمات بزرگ را با قلبتان. پیرو قلب خود باشید و باورهایتان را عمیقا ارج نهید.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

► استخدام كارشناس فروش امنيت شبكه در شركت امن‌افزار گستر شريف
استخدام يك شركت معتبر خصوصي فعال در زمينه مخابرات و اتوماسيون ◄

مطالب مرتبط
بنر