مبارزه با بدحجابی به شیوه قرون وسطایی + عکس

چهارشنبه ، 29 تیر 1390 ، 13:14

سرویس کاریکاتور خبرگزاری فارس ، در یک اقدام به دور از اخلاق حرفه ای و اسلامی ، کاریکاتوری را به تصویر کشید که در آن حجم مغز دختران با حجاب و بد حجاب مقایسه شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر کاریکاتوری که در زیر می بینید ،  از سوی خبرگزاری فارس - که همیشه مدعی اخلاق مداری و اصولگرایی بوده - منتشر شده است.

در اینکه این اجتماع متعلق به همه ماست و هریک از ما مجاز به اظهار نظریم و وضعیت حجاب در جامعه ما اصلا مورد رضایت نیست ، شکی نداریم اما ذکر چند نکته به خبرگزاری مدعی فارس ضروری است :

 

1. مومن قضاوت نمی کند

ادله دینی ما نشان می دهد ، همواره از قضاوت در مورد افراد نهی شده ایم ، این نهی در مورد تک تک افراد است ، چه برسد به آنکه گروهی از افراد را که دانسته یا ندانسته اشتباهی را مرتکب می شوند ، مورد تمسخر قرار دهیم.

از امام صادق (ع) نقل شده که قضاوت چهار قسم است که سه قسم آن در آتش ویک قسم آن در بهشت است:

الف: فردى كه قضاوت ظالمانه اى كند و بداند كه ظالمانه قضاوت كرده است، در آتش است.

ب: فردى كه قضاوت ظالمانه نموده است و نمى داند كه قضاوتش ظالمانه بوده است در آتش است.

ج: فردى كه قضاوت بر حق نمايد ولى نداند كه قضاوتش حق بوده است يا باطل، در آتش است.

وقضاوت عادلانه

کاریکاتور بالا که از خبرگزاری فارس منتشر شده یکی از نمونه های بارز قضاوتهای آتشی است .

2. هدف وسیله را توجیه نمی کند

برای دستیابی به یک جامعه سالم و اسلامی راهکارهای مختلفی وجود دارد و هر کدام از ما وظیفه داریم برای دستیابی به مدینه فاضله که همان آرمان شهر اسلامی است تلاش کنیم.

اما فراموشمان نشود که هدف وسیله را توجیه نمی کند . از گناه به صواب نمی رسیم.بنابر این بیان ادعایی که مبنای شرعی و عقلی ندارد عین ضد تبلیغ و مقابله با ارزش هاست.

کاریکاتور فوق بدون مبنای علمی و به دور از اخلاق اسلامی به قضاوت و تعیین میزان عقل ,هوش و دانش افرادی پرداخته که عمدا یا سهوا حجابشان را رعایت نمی کنندکه در واقع به صورت غیر مستقیم بهانه به دست دشمنان می دهد که ارزشهای اسلامی را به باد انتقاد بگیرند.

کما اینکه یکی از کاریکاتوریست های خارج نشین نیز ، به بهانه ی همین کاریکاتور ، در جواب کاریکاتور دیگری را کشیده است ، که به علت غیراخلاقی بودن از انتشار آن معذوریم.

 

 

3.آداب امر به معروف و نهی ازمنکر را رعایت کنیم

ملاطفت در کلام,پرهیز از سرزنش و کنایه,دوری از خود برتر بینی و بیان مناسب امر به معروف از شرایط مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است ، در تعالیم دینی توصیه شده فردی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارد ، هرگز نباید خود را برتر و بالاتر از خطاکار بداند ، چنانچه این شروط رعایت نشود ، نه تنها نتیجه ای در بر نخواهد داشت ، بلکه در برخی موارد نتیجه عکس هم دور از انتظار نخواهد بود.

4.قلب و زبانتان یکی باشد

اگر خداي ناكرده دل با زبان همراه نباشد ، آنگاه انسان مشمول اين جمله مي شدكه ( لعن ا... الامرين با المعروف التاركين له)
كسي كه مردم را به نيكي امر مي كند ، اما خود او به آن عمل نمي كند ، مردم از بدي نهي مي كند ، اما خود او همان بدي را مرتكب مي شود؛ چنين شخصي مشمول لعنت خدا مي شود؛ این چیز خیلی خطرناکی خواهد شد.

5.امر به معروف مجوز مداخله در امور دیگران را نمی دهد

علی علیه‌السلام می‌فرماید:

«جستجو کردن از عیب دیگران از زشت‌ترین عیوب و بدترین گناهان است.»

در هر حال از مسئولان خبرگزاری فارس انتظار می رود ، در شرایطی که رهبری تاکید بر ایجاد فضای اخلاقی و اتحاد بین مردم را دارند ، با انتشار این گونه کارهای سخیف و موهن از یک کاریکاتوریست نادان ، اعتبار خود را زیر سوال نبرند.

البته در راستای شفاف سازی بیشتر بد نبود ، کاریکاتوریست محترم ، حجم مغز خودشان را هم در کنار اسم خود در حاشیه ی کاریکاتور به نمایش می گذاشتند!

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سیاستهای کلی اشتغال ابلاغ شد
استخدام يك شركت معتبر توليدي در تبريز ◄

مطالب مرتبط
بنر