شغل دوم فوتبالیست هاي معروف جهان + عكس

شنبه ، 1 مرداد 1390 ، 14:22

برخی فوتبالیست های سرشناس جهان به جز فوتبال کارهای دیگری نیز برای تامین آینده ی خود انجام می دهند ، مشاغلی که بعضی از آنها اصولا ارتباطی به فوتبال ندارند. مثلا برخي از آن ها رمان نويس و برخي حتي ماهي فروش و پاک کننده دودکش! شده اند.


به گزارش بانکی دات آی آر ؛ دوران فعالیت یک فوتبالیست حرفه ای بسیار کوتاه و البته همراه با دشواری های خاص خود است، یک چرخه تکراری از تمرین، مسابقه، پرواز به نقاط مختلف و حضور در تورنمنت های گوناگون که وقت بسیار کمی به آنها برای فکر کردن به انجام کاری غیر از فوتبال می دهد، حداقل تا زمانی که کفش ها را بیاویزند. اما برخی فوتبالیست های سرشناس هستند که به نظر می رسد زمان کافی برای پرداختن به مشاغل دیگری غیر از حرفه اصلی خود را نیز یافته اند، مشاغلی که بعضی از آنها اصولا ارتباطی به فوتبال ندارند.

در این گزارش خواندنی با شغل دوم مشهورترین ستاره های فوتبال دنیاآشنا می شوید:

 

همکاری با اداره پلیس


«فابین بول» هافبک همه کاره تیم سن پائولی آلمان، در کنار فوتبال، پیشه آبا و اجدادی خود یعنی همکاری با اداره پلیس را نیز از دست نداده است. او یکی از اعضای ایستگاه شماره 17 پلیس هامبورگ است و این همان شماره ای است که او در باشگاهش می پوشد. پدر و پدربزرگ بول، افسران پلیس بوده اند و همسرش نیز یکی از درجه داران زن ارتش است. او به طور نیمه وقت در اداره پلیس فعالیت می کند و فقط آخر هفته ها به طور کامل در اختیار باشگاهش است ، سن پائولی این فصل به دسته دوم بوندسلیگا سقوط کرد.

 

پاک کننده دودکش!

اما حکایت «رور استِرَند» بازیکن محبوب تیم روزنبرگ نروژ هم جالب است. هافبک بااستعدادی که پیش از فوتبال پاک کننده دودکش های بخاری بود. اما او حرفه دوده‌پاک‌کنی را نه تنها با شروع فوتبالش از دست نداد،بلکه آن را کامل تر هم کرد.چراکه «نیلس آرنه اِگِن» سرمربی «روزنبرگ» برای تقویت قوای جسمانی بازیکنان تیمش، آنها را به کار دوده پاک کنی واداشته بود و البته این کارش به خوبی جواب داد.چرا که بازیکن معمولی‌ای مثل استرند آنقدر پیشرفت کرد که 16 مدال قهرمانی با روزنبرگ به دست آورد.

شم تجاری

تعداد بازیکنانی که شم تجاری بالایی از خود نشان داده اند هم کم نیست. «خاویر مارگاس» مدافع سابق شیلی که با این تیم در جام جهانی 1998 هم حاضر بود،در اوایل فوتبالش تمرینهای صبح و دوندگی های بعد از ظهرش را در یک کارخانه بتون سازی انجام می داد. اما انگار این کار برایش کافی نبود.چرا که او به همراه پدرش یک «مُتِل» زد و از زمان بازنشستگی از فوتبال این فعالیتهای تجاری برای او سود سرشاری به همراه داشته است.

اما گاهی اوقات هم موفقیت در دنیای فوتبال و باقی ماندن در این عرصه مشکلاتی را برای دیگر مشاغل فوتبالیست ها به وجود می آورد. کافو مدافع سابق برزیل بعد از رفتن به اروپا متوجه شد که نمی تواند کمپانی کامیون های جرثقیل دار خود را در سائوپائولو اداره کند و هیچ چاره ای جز بستن این کمپانی نیافت.

 

 

فست فود جرارد


اما استیون جرارد کاپیتان لیورپول دچار این مشکل نشد، یکی از چندین ستاره ای که سرمایه خود را صرف راه اندازی رستوران کرده اند. او که همواره علاقه‌مند به راه اندازی یک کافه سنتی انگلیسی داشته با کمی تغییر در تصمیم خود، یک رستوران فست فود در حوالی آنفیلد راه انداخته است. «محمد زیدان» بازیکن تیم ملی مصر و یکی از اعضای تیم بورسیا دورتموند قهرمان بوندس لیگا نیز کافی‌شاپی در حوالی «قاهره» راه انداخته که در آن مشتریان می توانند در کنار نوشیدن کافی به بازی پلی‌استیشن نیز بپردازند.

 

 



ماهی فروشی گتوزو


وقتی صحبت از فعالیت های عجیب و غریب می شود بدون شک، بیزینس «جنارو گتوزو» در صدر قرار می گیرد. او که از خانواده ای سطح پایین و ماهیگیر رشد کرده، سال گذشته با افتتاح ماهی فروشی مجلل به نام «گتوزو و بیانکی» در شهر میلان به رویاهای دوران کودکی اش جامه عمل پوشاند.

 

تاکستان اینیستا

آندرس اینیستا هافبک تیم ملی اسپانیا هم به ریشه های خانوادگی خود رجوع کرده. در چند سال اخیر او به پرورش انگور (مو) و راه اندازی تاکستان در حوالی محل تولد خود اقدام کرده است و در این راه کارخانه ای هم زده که به نام دختر تازه به دنیا آمده اش «والریا» نامگذاری شده است.


«کلودیو پیزارو» بازیکن پرویی و «رابرت پیرس» فرانسوی، در پرورش اسب علائق مشترکی دارند و هر دو در این زمینه فعالیت می کنند. اما «سرخیو آگوئرو» آرژانتینی سرمایه اش را در بخش اتومبیلرانی صرف کرده و تیمی به نام « Aguero Competicion » راه انداخته است که در آن به رانندگان جوانی که توان مالی کافی برای پرداختن به این ورزش را ندارند، فرصت رقابت در مسابقات اتومبیلرانی داده می شود.

 

 

رمان نویسی والکات

تئو والکات مهاجم تیم آرسنال اما وارد فاز فرهنگی و ادبی شده و سرمایه اش را صرف چاپ چهار رمان در مورد «ماجراهای TJ » کرده است، کاراکتری که برگرفته از شخصیت خود این بازیکن (او زمانی با این لقب خطاب می شد) و دوستان دوران کودکی اش در مدرسه فوتبال « Parkview» است.

ریو فردیناند کاپیتان تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد هم دستی در امر کارهای رسانه ای دارد و اخیرا مجله دیجیتالی «#5 Magazine » را که برگرفته از شماره پیراهن او در زمین فوتبال است، راه اندازی کرده و همچنین یک استودیوی موسیقی نیز با همکاری دوستانش راه انداخته است.

فعالان موسیقی و دنیای مد، سرمایه گذاران عرصه اتومبیلرانی، افسران پلیس و حتی لوله پاک کن‌ها! چه کسی می گوید فوتبالیستها شم اقتصادی ندارند یا اهل کارهای سخت نیستند؟

منبع: فراسو

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► دعوت به همكاري شركت صنعتي پارس مينو-آقایان
استخدام مسئول دفترو كارشناس فروش خانم در شرکت پویه پرداز افق در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر