کلاه برداری پیامکی جدید!

شنبه ، 1 مرداد 1390 ، 14:55

با ورود فناوری های جدید، شیوه های کلاهبرداری نیز تغییر کرده است و برخی از کلاهبرداران با ارسال پیامک های فریبنده، سعی در بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد دارند.

به گزارش ایرنا، به تازگی برخی افراد کلاهبردار با ارسال پیامک به برخی مشترکان تلفن همراه ، خبر از برنده شدن مشترک در قرعه کشی را می دهند و از آنها می خواهند که اطلاعات حساب بانکی و حتی رمز اینترنتی دوم کارت بانکی خود را در اختیار آنها بگذارند.
متن یکی از این پیامک ها که به قصد کلاهبرداری به یکی از مشترکان همراه اول ارسال شده ، بشرح زیر است:
'مشترک گرامی، با عرض تبریک شما در قرعه کشی همراه اول به مناسبت طرح همراه فجر در تاریخ 23 /4 / 90 برنده مبلغ 700 هزار تومان شده اید.
برای دریافت این وجه، مشخصات کارت عابر بانک خود را در قالب زیر ارسال کنید:
1- شماره 16 رقمی کارت
2- تاریخ انقضای کارت
3- کد حک شده
4- رمز اینترنتی دوم کارت

همچنین برای دریافت رمز اینترنتی به یکی از خود پردازهای بانک خود مراجعه نموده و در قسمت تغییر رمز ، رمز دوم را انتخاب نمایید.
توجه داشته باشید که مشخصات کارت را به شماره شرکت زیر ارسال نمایید .....'
اغلب اوقات مشترکان با دریافت چنین پیامکی برای دستیابی به جایزه اقدام به ارسال اطلاعات حساب بانکی خود می کنند که می تواند مورد سوء استفاده افراد کلاهبردار قرار بگیرد.
لازم است در چنین مواردی مشترک بلافاصله بعد از اطلاع از جعلی بودن این پیامک ها ، اقدام به تغییر رمز کارت عابر بانک خود کند.

گفتنی است که 'همراه اول' بارها اعلام کرده است که تنها مرجع اعلام برندگان قرعه کشی سایت شرکت است و این شرکت از طریق تلفن یا پیامک اقدام به اعلام اسامی برندگان نمی کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=====================

 

► چینی ها همین یک تقلب را نکرده بودند + عکس
دعوت به همكاري شركت صنعتي پارس مينو-آقایان ◄

مطالب مرتبط
بنر