11 رمز موفقیت از زبان بانوی اول فیس بوک - 1

دوشنبه ، 3 مرداد 1390 ، 10:19

فیس بوک را معمولا با نام رهبر و بنیانگذارش، مارک زاکربرگ می شناسند. کسی که با هوشمندی های خود فیس بوک را به چنین جایگاه اجتماعی رسانده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگر بخواهیم کمی منصفانه تر به قضیه نگاه کنیم، به نامی برمی خوریم که در کنار زاکربرگ نقش عمده و اساسی در این موفقیت ایفا کرد؛ شریل سندبرگ، مسوول ارشد عملیاتی  فیس بوک. کسی که از خیر گوگل گذشت تا به فیس بوک بیاید و در کمتر از سه سال حضور او، این شبکه اجتماعی هم سود ده شد، هم تعداد کارمندانش از 130 نفر به 2500 نفر رسیدند و هم تعداد کاربرانش از 70 میلیون نفر به 700 میلیون نفر افزایش یافتند.

فیس بوک همه اینها را مدیون بانویی است که در تجارت و کسب و کار پیشروست. بانویی که شاید تا چند وقت دیگر به عنوان اولین وزیر خرانه داری زن در آمریکا منصوب شود. اتفاقی که اگر محقق شود، وی را به یکی از قدرتمند ترین زنان دنیای تجارت و کسب و کار تبدیل خواهد کرد.

گزارشی که پیش روی شماست، بخش اول رازهای موفقیت از زبان این خانم مدیر موفق است. این توصیه ها به ویژه به درد زنان و مادرانی می خورد که به موفقیت در کسب و کارشان هم می اندیشند.

1.    نگران توازن بین زندگی و کار نباشید

درست خواندید، شریل سندبرگ می گوید به جای اینکه نگران ایجاد توازن بین زندگی و کارتان باشید، تلاش کنید شغلی را انتخاب کنید که به آن عشق می ورزید. به این ترتیب سخت کار می کنید و به کارتان هم مثل زندگی تان عاشقانه نگاه می کنید.

به اعتقاد او بسیاری از زنان به محض مادر شدن قید کار کردن را می زنند، چرا که پیش از مادر شدن به سمت کار مورد علاقه شان نرفته اند.


2.    ترسی از حامی نداشته باشید ( به ویژه اگر شما زن هستید و حامی شما یک مرد)

بانوی موفق این روزهای فیس بوک زیرنظر پروفسور لری سامرز در دانشگاه هاروارد، اقتصاد خواند و بعد ها از سوی همین استاد دانشگاه در بانک جهانی و وزارت خرانه داری کار کرد. 29 ساله بود که از سوی همین پروفسور سامرز به عنوان سرپرست نیروی انسانی برگزیده شد.

گرفتن چنین پستی آن هم در 29 سالگی اگر هیچ دستاوردی نداشته باشد، که دارد، دست کم شایعاتی را به وجود می آورد. اما سندبرگ بی توجه به چنین شایعاتی در اظهار نظری گفت: " من از کسانی که به من شجاعت بخشیدند و کمکم کردند تا پیشرفت کنم، تشکر می کنم. هیچ کس نمی تواند به تنهایی موفق شود.

 

3.    در انجام کار خانه گوی سبقت را از همسرتان بربایید! (ویژه خانم های متاهل)

سندبرگ بر این باور است که شریک زندگی خوب کسی است که با شما برابر باشد. از نظر او یک بانوی موفق در هر عرصه ای حتی در کسب و کار هرگز نباید کارهای خانه و امور منزل را به بهانه کسب و کار تعطیل کند، چرا که به این ترتیب هم زندگی اش را از دست می دهد و هم کارش را.

این بانوی موفق که همسر دیوید گلد برگ، مدیرعامل شرکت سروی مانکی است هم اکنون دو دختر زیر هفت سال دارد.

 

 

4.    بی خیال برنامه ریزی شوید!

خیلی تعجب آور است، نه؟! اما واقعیت این است که از نظر سندبرگ داشتن برنامه ریزی شما را محدود به انتخاب گزینه های خاصی می کند. او می گوید اگر شما نقطه های جدا از هم زندگی خود را به هم وصل کنید و فقط در تلاش برای دنبال کردن آنها باشید، به طور حتم آزادی لازم را نخواهید داشت.

نداشتن برنامه ریزی از نظر سندبرگ به شما کمک می کند تا شانس امتحان مسیرهای بیشتری را در زندگی روزمره داشته باشید.


5.    ترس به دلتان راه ندهید، شجاعت پیشه کنید

سندبرگ در بخش پایانی صحبت های خود در مراسم فارغ التحصیلی کالج بارنارد چنین گفت: " اجازه ندهید تا ترس شما آرزوهایتان را نابود کند. در خانه دلتان را به روی ترس قفل کنید و آن را به درونتان راه ندهید. آینده جسارت و بی باکی را می پسندد. من به شما قول می دهم که شما هیچوقت نخواهید دانست که قابلیت انجام کاری را دارید یا نه مگر امتحانش کنید. با آرزوهای بزرگ شروع کنید."


6.    تصمیمات شما نباید قربانی یکدیگر شوند

از نظر سندبرگ اگر از آن دست آدم هایی هستید که تصمیمی را فدای تصمیم دیگر می کنید به اهدافتان نخواهید رسید. هرگر تصور نکنید که تصمیم شما برای داشتن خانواده مساوی با تعطیل کردن کارتان است یا برعکس برای اینکه در کار موفق باشید باید کلا قید خانواده داشتن را بزنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=====================

► استخدام شركت توليد كننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی شمس آباد-کیلومتر 45 اتوبان تهران-قم(تا 16مرداد 90)
دعوت به همكاري شركت پخش سراسري باني چاو در تبریز(مهلت تا 16 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر