11 رمز موفقیت از زبان بانوی اول فیس بوک – 2

سه شنبه ، 4 مرداد 1390 ، 10:06

فیس بوک را معمولا با نام رهبر و بنیانگذارش، مارک زاکربرگ می شناسند. کسی که با هوشمندی های خود فیس بوک را به چنین جایگاه اجتماعی رسانده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگر بخواهیم کمی منصفانه تر به قضیه نگاه کنیم، به نامی برمی خوریم که در کنار زاکربرگ نقش عمده و اساسی در این موفقیت ایفا کرد؛ شریل سندبرگ، مسوول ارشد عملیاتی  فیس بوک. کسی که از خیر گوگل گذشت تا به فیس بوک بیاید و در کمتر از سه سال حضور او، این شبکه اجتماعی هم سود ده شد، هم تعداد کارمندانش از 130 نفر به 2500 نفر رسیدند و هم تعداد کاربرانش از 70 میلیون نفر به 700 میلیون نفر افزایش یافتند.

فیس بوک همه اینها را مدیون بانویی است که در تجارت و کسب و کار پیشروست. بانویی که شاید تا چند وقت دیگر به عنوان اولین وزیر خرانه داری زن در آمریکا منصوب شود. اتفاقی که اگر محقق شود، وی را به یکی از قدرتمند ترین زنان دنیای تجارت و کسب و کار تبدیل خواهد کرد.

گزارشی که پیش روی شماست، بخش دوم رازهای موفقیت از زبان این خانم مدیر موفق است. این توصیه ها به ویژه به درد زنان و مادرانی می خورد که به موفقیت در کسب و کارشان هم می اندیشند.

برای مشاهده بخش اول گزارش اینجا کلیک کنید.


7. بین شخصیت واقعی و شخصیت کاری تان فرق نگذارید

به باور بانوی موفق فیس بوک هیچگاه نباید بین شخصیت واقعی خود و شخصیت کاریتان تفاوت قائل شوید و تلاش کنید تا شخصیت متفاوت با شخصیت واقعی خود در محل کار نشان دهید.

البته این بدان معنا نیست که هرچه دل تنگتان می خواهد به همه همکارانتان بگویید، مسلما باید حریم ها را حفظ کرد. اما در عین حال سعی کنید بین زندگی شخصی و کاریتان هم فاصله ایجاد نکنید.


8. پژوهش یعنی از دیگران بپرسید چه فکر می کنند

باور عمومی درباره پژوهش این است که به کتابخانه ای بروید، چند کتاب در باب موضوع مورد نظر پیدا کنید، اطلاعاتی راجع به آن به دست آورید و در نهایت براساس چهارچوبی آنها را منظم کنید.

اما تعریف سندبرگ از پژوهش متفاوت است. او می گوید هنگامی شما یک پژوهش را انجام داده اید که با دیگران درباره نظرات و افکارشان به صحبت بنشینید. شاید آنچه شما تصور می کنید با آنچه آنها اعتقاد دارند زمین تا آسمان فرق داشته باشد.

 

9. از توانایی های خود به رئیستان بگویید

پستی که ابتدا زاکربرگ به سندبرگ پیشنهاد کرد مدیر امور مالی بود، اما سند برگ نپذیرفت. می دانید چرا؟ چون توانایی لازم برای انجام چنین کاری را در خود نمی دید.

به اعتقاد سندبرگ، اگر به دنبال موفقیت در کار خود هستید، باید به جای اینکه از مدیرتان بپرسید چه کارهایی باید برایش انجام دهید، به او بگویید چه کارهایی می توانید برایش انجام دهید.


10. خودتان را برای غریبه ها معرفی کنید

وقتی سندبرگ وارد فیس بوک شد، نزد همکاران جدیدش رفت و با قطع کار آنها، گفت: " سلام، من شریل سندبرگ هستم. حدستان درست نیست. لطفا جبهه گیری نکنید. من قرار نیست آن بالا در کنار مارک بنشینم، بلکه می خواهم با شما در ارتباط باشم.

به همین سادگی می توانید اعتماد همه را جلب کنید، تا در مسیر کار به موانع کمتری برخورد کنید.


11. ادعاهایتان را برای خودتان نگه دارید

حتما در زندگی روزمره بسیار با کسانی که دائم در حال تعریف و تمجید از خود هستند یا تلاش می کنند با ادعاهایشان شما را تحت تاثیر قرار دهند، برخورد داشته اید. این نوع آدم ها معمولا یک دهم حرف هایشان کارایی ندارند.

شریل سندبرگ و امثال او جایی دربین این افراد ندارند یا به عبارت بهتر جای چنین افراد پر مدعایی در دسته امثال سندبرگ نیست.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دعوت به همکاری دانشگاه تربیت مدرس(تا11 مرداد 90)
استخدام شرکت خدمات مشاوره و مدیریت تدبیر منصور در استان های تهران،گیلان و لرستان(تمدید تا 14 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر