پرسپولیس بیشتر از استقلال می ارزد!!

سه شنبه ، 4 مرداد 1390 ، 12:51

امروز در خبر ها آمده  اعضای کمیته ارزشیابی و کارشناسان خبره اقتصادی ، برای تیم های پرسپولیس و استقلال به قیمت نهایی دست یافتند.

به این ترتیب پس از جلسات متعدد و طولانی مسئولان سازمان ورزش و سازمان خصوصی سازی، قیمت پرسپولیس را 45 میلیارد تومان و قیمت استقلال را 42 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

عقدایی ، معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص معیار های این قیمت گذاری به خبر گزاری ها گفته است:« کارشناسان این قیمت را در نظر گرفتند که حتما شامل ملاک هایی چون دارایی های باشگاه ها و البته تماشاگران شان می شود. البته دولت پذیرفته که بدهی های معوقه این دو تیم را بر عهده بگیرد.» .

به نظر می رسد رنگ سرخ در منظر ایشان اعتبار و ارزش بیشتری داشته است، چراکه تا این لحظه هیچ نظر سنجی رسمی و معتبری در خصوص تعداد طرفداران این دو تیم در سطح کشور انجام نشده است که بر اساس تعداد طرفداران بتوان ارزش هر تیم را تعیین کرد.

به‌نظر نمی‌رسد که این روش صحیحی باشد، زیرا باشگاه‌ها از دارایی‌های زیادی برخوردار نیستند و بازیکنان و برند اصلی باشگاه بخش اصلی ارزش آن باشگاه را تشکیل می‌دهد اما باید در مدل‌های قیمت‌گذاری همه جوانب سنجیده شود.

فارغ از حمایت یا عدم حمایت از سرخابی ها ، انجام خصوصی سازی در این دو باشگاه اتفاق میمون و مبارکی است که هیچ فردی از شنیدن آن ناراحت نخواهد شد بلکه آنچه بیش از هرچیزی اهمیت دارد نحوه اجرای این امر است که البته از همان نقطه آغاز تبعیض بر روی آن سایه افکنده است.

اما فارغ از مبلغ در نظر گرفته شده برای باشگاه استقلال و پرسپولیس باید توجه داشت که سهام باشگاه‌های ورزشی به‌عنوان یک صنعت جدید برای نخستین بار در بازار سرمایه عرضه شد، به همین دلیل این صنعت نیاز به معرفی بیشتری دارد و بهتر است با برگزاری مراسم معارفه سهام باشگاه‌های ورزشی و نحوه درآمد زایی آنها بیشتر به فعالان بازار سرمایه معرفی شود، چرا که بازار سرمایه هیچ شناختی از این صنعت ندارد و نمی‌داند چه پتانسیل‌هایی در این صنعت به لحاظ سود آوری وجود دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► استخدام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سبحان نیشابور(تا 10 مرداد 90)
پانزده راه جدید برای لذت بردن از فایرفاکس! - 2 ◄

مطالب مرتبط
بنر