اینکاها چه کسانی بودند؟

يكشنبه ، 9 مرداد 1390 ، 09:57

تا قرن 15 میلادی,ساحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی از پادشاهی های مستقل بسیار کوچکی تشکیل شده بود.این پادشاهی ها اغلب به یکدیگر حمله می کردند,اما دوباره سرخانه اول برمی گشتند و صلح می کردند.آنها مثل دولت شهرهای یونان باستان بودند.

سپس یکی از این پادشاهی ها ,یعنی اینکا,به جای تنها متوسل شدن به تهاجم, شروع به غلبه بر دیگران کرد و کنترلش را برآنها حفظ کرد. به تدریج اینکاها باهم یک امپراطوری تشکیل دادند.آنها به خودشان اینکا نمی گفتند.

آنها در واقع خودشان را تاونیتین سویو  tawantin suyu به معنی چهار منطقه متحد (مثل ایالات متحده)می نامیدند.

اینکا ها باور داشتند که خدایان و اجداد در گذشته شان می توانند با آنها از میان آرزوها,فال ها و نشانه های دیگر ارتباط برقرار کنند. روحانیون درجامعه اینکاها خیلی قدرت داشتند، چراکه مردم باور داشتند که آنها می توانستند نشانه ها را بخوانند. روحانیون نشانه ها را هرجایی می دیدند. آنها می توانستند نشانه ها را در شعله های آتش یا در سیر رشد گیاه ببینند .

مثل مصری های باستان اینکاها به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشتند . آنها مرده هایشان را مومیایی می کردند.خانواده در گذشته هشت روز مراسم تدفین اجرا می کرد.

زنان حدود یک سال لباس مشکی می پوشیدند .همچنین آنها موهایشان را واقعا کوتاه می کردند و از بدن ها و مقبره های مردگان به دقت محافظت می شد.

یکی از مهمترین مکانهای بجا مانده از اینکاها ماچوپیچوست.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

 

► استخدام كارشناس حمل و نقل بين المللي در شرکت حمل و تقل بین المللی خلیج فارس(تا 10 شهریور 90)
پرو ◄

مطالب مرتبط
بنر