چین

دوشنبه ، 10 مرداد 1390 ، 15:26

جمهوری خلق چین، معروف به چین، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از ۱.۳ میلیارد نفر سکنه است. این کشورشرق قاره آسیا توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می شود. پایتخت این کشور پکن نام دارد.

 

تمدن چین باستان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است که در سواحل حاصل‌خیز رود زرد که در دشت شمال چین جاری‌ست شکوفا شد.

چین در نیمهٔ اول سدهٔ بیستم میلادی در دریایی از اختلافات و جنگ‌های داخلی غوطه‌ور بود که کشور را به دو اردوگاه سیاسی عمده تقسیم کرده بود؛ کومین‌تانگ و کمونیست‌ها. مخاصمات اصلی در ۱۹۴۹ با پیروزی کمونیست‌ها در جنگ داخلی و تأسیس جمهوری خلق چین در سرزمین اصلی پایان یافت.

 

از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، چین یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را داشته است. این کشور هم‌اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکنندهٔ بزرگ کالا است و دومین اقتصاد بزرگ دنیا بر پایهٔ تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های چندجانبه‌ای همچون سازمان تجارت جهانی، اپک، سازمان همکاری شانگهای و گروه ۲۰ است.

چین به عنوان کشوری دارای سلاح هسته‌ای از بزرگترین ارتش دائمی دنیا و دومین بودجه دفاعی بزرگ دنیا برخوردار است. این کشور همچنین از سوی برخی از دانشگاهیان، تحلیل‌گران نظامی، اقتصادی و سیاسی یک ابرقدرت بالقوه لقب گرفته‌است.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► دعوت به همكاري يك شركت معتبر توليدي در و پنجره و نما پوشش آلومينيومي در تهران(تا 23 مرداد 90)
استخدام يك شركت معتبر بازرگاني انفورماتيكي(تا 23 مرداد 90) ◄

► منابع آزمون استخدامي سال 1390 در ديوان محاسبات كشور
استخدام استانداری و دستگاههای اجرایی خراسان شمالی(تا 20 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر