ب ام و

سه شنبه ، 11 مرداد 1390 ، 08:26
ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک شرکت مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این شرکت که سازنده خودروهای لوکس و باکیفیت است، شرکت مادر شرکت های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) به شمار می رود و پیش از این شرکت روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است .

به گزارش بانکی دات آی آر، ب ام و کار خود را نخست با ساخت موتورهای هواپیما آغاز کرد. در سال ۱۹۲۳ آغاز به تولید موتور سیکلت و در سال ۱۹۲۹ آغاز به تولید اتومبیل کرد.

آرم دایره‌ای این شرکت نشان دهنده ملخ هواپیماهای تولیدی در سال‌های آغازین پایه گذاری این شرکت است. این شرکت، هواپیماهایی برای آلمان در جنگ جهانی دوم ساخت اما در هنگام جنگ به صورت ناگواری تخریب شد و بیشتر دستگاه‌های آن به تاراج متفقین رفت.

 

این شرکت کارخانه روور بریتانیا را در سال ۱۹۹۴ خرید اما به دلیل زیان هایی که کرد در سال ۲۰۰۰ این شرکت را به فروش رساند و به جای آن شرکت مینی را خرید.
در سال ۱۹۵۹ با توجه به اوضاع بد اقتصادی این کارخانه، پایه گذاران آن تصمیم گرفتند که از بین دو راهی که داشتند، یکی را انتخاب کنند؛ یعنی یا کارخانه را معلق کنند یا این که به همین وضع به کار خود ادامه دهند.

آن ها پس از بررسی ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند و با چند کارخانه کوچک هواپیما سازی باقی مانده پس از جنگ همکاری خود را آغاز کردند. این همکاری باعث سود دهی و موفقیت دوباره ب ام و شد.در همان سال بود که خانواده کوانت ۴۵٪ سهام این شرکت را خرید و مابقی نیز به مردم واگذار شد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► یک پاپاسی هم پول نداریم !
منابع آزمون استخدامي سال 1390 در ديوان محاسبات كشور ◄

مطالب مرتبط
بنر