حوادث عجیب/ از دست دادن وام سرنوشت‌ساز

پنجشنبه ، 13 مرداد 1390 ، 12:54

از دست دادن وام سرنوشت‌ساز

خوشحالی یک‌مرد آمریکایی به‌خاطر دریافت وام مسکن خیلی زود به غم تبدیل شد. ماجرا از این قرار است که آقای جیسون خانواده‌اش را قانع کرده بود تا زمانی که درخواست وامش از طرف بانک مورد موافقت قرار بگیرد، در یک‌خانه‌ اجاره‌ای بسیار کوچک زندگی کنند.

خانواده‌ وی از این وضعیت نامناسب و البته طولانی به ستوه آمده بودند که ناگهان بانک با درخواست وام موافقت می‌کند. پس از این جیسون برای دریافت وام 5هزار دلاری راهی بانک می‌شود اما پس از دریافت پول، از فرط خوشحالی هنگام سوار شدن بر خودرویش فراموش می‌کند که اسکناس‌ها را روی سقف وسیله نقلیه جا گذاشته است. همین فراموشی برای افتادن بسته پول‌ از روی خودرو و گم شدن آن کافی بود. این مرد در حال حاضر به‌علت شوک ناشی از این مسئله در بیمارستان بستری است.

کمین کلاهبردار حرفه ای در صرافی های مشهور

مرد کلاهبردار طوری با صاحب صرافی‌ها احوالپرسی می‌کرد که طعمه‌هایش تصور می‌کردند او همکار مالک مغازه است، غافل از اینکه همه این اقدامات ترفندی برای اجرای نقشه کلاهبرداری بود.

17 خرداد امسال مرد میانسالی به شعبه14 دادسرای ناحیه 12 تهران رفت تا از یک کلاهبردار حرفه‌ای شکایت کند. این مرد به بازپرس دادسرا گفت: روز گذشته برای خرید ارز به خیابان فردوسی رفتم و وقتی به مقابل یک صرافی رسیدم، مردی که آنجا ایستاده بود پرسید: ارز می‌خواهی؟ من هم جواب مثبت دادم و او بعد از گرفتن پول‌هایم به مبلغ 2 میلیون و 600 هزار تومان، مرا به داخل صرافی دعوت و شروع کرد به صحبت و احوالپرسی با صاحب صرافی.

سپس ماشین حساب کوچکی از جیبش درآورد و مشغول حساب کردن با آن شد و پس از آن شروع به حرف زدن با تلفن همراهش کرد و به این بهانه که تلفنش آنتن نمی‌دهد از مغازه خارج شد و دیگر برنگشت. وقتی دیدم از او خبری نشد چون وی با صاحب صرافی گرم گرفته بود و حدس می‌زدم که همکار او باشد، از صاحب صرافی سراغ آن مرد را گرفتم اما او گفت که وی را نمی‌شناسد. صاحب صرافی مدعی شد که همیشه و با همه مشتریانش با گشاده رویی برخورد می‌کند و به همین دلیل است که مشتریان زیادی دارد.

بعد از شکایت مرد میانسال، پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و تحقیقات برای یافتن ردی از مرد کلاهبردار شروع شد. ماموران در نخستین اقدام راهی صرافی مورد نظر شدند و با به دست آوردن عکس متهم از طریق فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته، به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار پرداختند اما هیچ نشانی از او به‌دست نیامد.



دومین شکایت


مدتی از این ماجرا گذشته بود که این بار مرد سالخورده‌ای نزد ماموران پلیس رفت و شکایت مشابهی را مطرح کرد. او گفت: برای فروش 2هزار دلار آمریکا به خیابان فردوسی رفتم. شخصی که خود را خریدار دلار معرفی می‌کرد مرا به یکی از صرافی‌ها برد و در آنجا طوری با صاحب صرافی احوالپرسی کرد که مطمئن شدم همکار اوست. برای همین همه دلارهایم را به او دادم و این مرد بعد از خارج کردن ماشین حساب کوچکی از کیفش، شروع به حساب و کتاب کرد و بعد سرگرم صحبت کردن با تلفن همراهش شد و به بهانه اینکه داخل مغازه آنتن نمی‌دهد، از آنجا خارج شد. چند دقیقه بعد از رفتن او، وقتی دیدم از وی خبری نیست، از صاحب مغازه سراغ آن مرد را گرفتم اما او مدعی شد که وی را نمی‌شناسد و تصور می‌کرده که مشتری است. از آنجایی که این صرافی هم مجهز به دوربین مداربسته بود، کارآگاهان در بررسی فیلم‌های ضبط شده متوجه شدند هر دو کلاهبرداری از سوی یک نفر صورت گرفته و آنها باید در جست‌وجوی یک مجرم حرفه‌ای باشند.

از همان زمان تحقیقات برای دستگیری متهم وارد مرحله‌ای تازه شد و تصویر به دست آمده از او در اختیار تمامی تیم‌های گشتی قرار گرفت اما سرنخی از وی به دست نیامد. ماموران حتی عکس متهم را در اختیار برخی از صرافی‌ها هم قرار دادند اما باز هم ردی از او به دست نیاوردند.

شناسایی کنید


سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم با توجه به اطلاع از وجود دوربین مداربسته در صرافی، طوری عمل کرده که تصویرش کاملا واضح ضبط نشود. با این حال بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس او در روزنامه‌ها از کسانی که وی را می‌شناسند و از او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کلاهبرداری میلیونی یک اخاذ از فوتبالیست‌های یک تیم لیگ برتری

اخاذی چند صد میلیونی یک فرد از بازیکنان تیم لیگ برتری تازه ترین حاشیه فوتبال کشورمان است که هشداری جدی برای فوتبالیست‌ها به شمار می‌آید.

افراد سودجو همیشه در کمین مربیان و بازیکنان فوتبال هستند چرا که  این جمع درآمد بالایی دارند. افراد سودجو دنبال فرصت می‌گردند تا خود را به این قشر از جامعه ورزش نزدیک کرده و به طرق مختلف کلاهبرداری کنند.

این بار فردی در کسوت یک ممیز دارایی اقدام به کلاهبرداری میلیونی از گروهی از فوتبالیست‌ها کرده و بابت این کلاهبرداری بزرگ تحت پیگرد قانونی است. از آنجائیکه فوتبالیست‌ها به پرداخت مالیات حساس هستند، فرد یاد شده با آگاهی از این موضوع از هر بازیکن یک تیم لیگ برتری مبالغی سنگین دریافت و از آنها سواستفاده مالی کرده است.

این شخص که از قرار معلوم تا به امروز به بیش از 200 میلیون تومان اختلاس مالی اعتراف کرده است در بررسی اظهارنامه مالیاتی بازیکنان ارقامی به مراتب بالاتر (حتی گاهی چند برابر رقم مالیات اصلی) به عنوان مالیات بر درآمد آنها تعیین می‌کرده و با طرح این موضوع که در مالیات آنها تخفیف قائل خواهد شد، رقم یاد شده را کاهش داده و مبلغی کمتر از این بازیکنان طلب می‌کرده است.

آقای "م" حتی به این اکتفا نکرده و با دریافت نقدی مالیات بازیکنان بصورت قانونی اظهارنامه مالیاتی را مهمور کرده و در اختیار آنها قرار می‌داده، به گونه‌ای که بازیکنانی مورد اخاذی به هیچ عنوان در صحت عملکرد او شک نمی‌کردند.

بالاخره با پیگیری 2 بازیکن این تیم لیگ برتری کلاهبرداری آقای ممیز دارایی مشخص می‌شود و او تحت پیگرد قانونی قرار می‌یرد. او تا به امروز در بازپرسی‌ها به کلاهبرداری چند صد میلیونی خود اعتراف کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► استخدام گروه صنعتی ناربن در شبستر(تا 25 مرداد 90)
ده توصیه ی مهم امنیتی از مشهورترین هکر جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر