آیین‌نامه وام 20 میلیونی مسکن ابلاغ شد,نشد!!

يكشنبه ، 16 مرداد 1390 ، 09:44

روز 14 مرداد ماه سال جاری (جمعه) مدير كل نظارت بر بانك‌هاي بانك مركزي از ابلاغ آئين‌نامه وام 20 ميليون توماني خريد مسكن و همچنين ساخت مسكن مهر به بانك‌هاي عامل به خصوص بانك مسكن بعد از گذشت 5 ماه از سال جاري خبر داد.1

به گزارش بانکی دات آی آر , این در حالیست که روز گذشته مسوول طرح و برنامه بانک مسکن با رد گفته های مدیر نظارت بر بانک های بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی هنوز آیین‌نامه وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن را به بانک مسکن ابلاغ نکرده است.2

 

 

اردشیر بیژنی یرای اثبات ادعای خود افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل بانک مسکن و معاونان بانک داشتیم، بحث ابلاغ آیین‌نامه وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن از سوی بانک مرکزی نیز مطرح شد که اتفاقا مدیرعامل بانک مسکن هم بر عدم ابلاغ این آیین‌نامه تأکیدکرد.

وی افزود: بانک مسکن سه سناریو برای افزایش دو میلیون تومانی وام خرید مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده است، حال آنکه کدام یک از سناریوها به تصویب رسیده باشد خبر ندارم.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که درست یک روز قبل مدير كل نظارت بر بانك‌هاي بانك مركزي تأكيد كرده بود: با ابلاغ  بخشنامه‌ بانك‌ها بايد پرداخت تسهيلات مسكن را مطابق با آئين‌نامه‌هاي جديد در دستور كار خود قرار دهند.

بانك مركزي در سياست‌هاي پولي و بانكي امسال خود آورده است كه پرداخت تسهيلات براي خريد واحدهاي مسكوني اعم از عرصه و اعيان توسط مؤسسات اعتباري و شركت‌هاي تابعه آنها از جمله شركت‌هاي ليزينگ (به استثناي بانك مسكن و موارد خاص مصوب شوراي پول و اعتبار و شوراي مسكن) ممنوع است.

بنابراین همه امید ها برای دریافت وام مسکن معطوف به بانک مسکن است.

وقتی مسئولان پس از گذشت 5 ماه از شروع سال درخصوص چگونگی ابلاغ آیین نامه مذکور توافق نظر ندارند تکیف مردم چیست؟آیا باید دریافت وام 20 میلیونی را فراموش کنیم؟

1.مصاحبه با خبرگزاری فارس 90/5/14

2.مصاحبه با بینا 90/5/15

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► دعوت به همکاری خدمات پس از فروش آی آر جی در تهران(تا 23 مرداد 90)
برج ایفل ◄

مطالب مرتبط
بنر