تولدت مبارک وب!

يكشنبه ، 16 مرداد 1390 ، 13:50

بیست سال پیش در چنین روزی، یعنی ششم آگوست 1991 تیم برنرزلی طرحی را ارائه کرد که شاید فکرش را هم نمی کرد تنها پس از بیست سال به محبوبیتی اینچنین دست یابد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، شبکه جهانی وب یا www که این روزها زندگی بدون آن برای بسیاری از ما معنایی ندارد، حاصل طرح 20 سال پیش این دانشمند بریتانیایی است.

هرچند از تمامی شکاف ها و مشکلات دنیای پررمز و راز وب  از جمله شکارهای آنلاین و کمرنگ شدن مرزهای حریم خصوصی نمی توان به سادگی گذشت، اما می توان با قاطعیت گفت که خدمات آن بیشتر از ضررهایش بوده است.

 

کم شدن فاصله ها را می توان به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای وب دانست، چراکه شرکت های وب، فرصت های شغلی متعددی را در سراسر دنیا ایجاد کرده اند، راه را برای آشنایی با فرهنگ های مختلف باز کرده اند و شفافیت های سیاسی را بوجود آورده اند که تا پیش از وب هیچگاه وجود نداشتند.

مسائل اجتماعی، فعالیت های اقتصادی و تحولات سیاسی این روزها به لطف حضور وب که حالا تولد 20 سالگی اش را جشن می گیرد با دو دهه پیش اصلا قابل قیاس نیست.

وب، با وجود اینکه هنوز بسیار جوان و اول راه است، حتی در طرز فکر مردم جهان هم تحول ایجاد کرده است.

با این همه تغییر و تحولی که وب تنها 20 سال پس از ورود به دنیای انسان ها ایجاد کرده، پرسش این است که این ابزار قدرتمند 20 سال دیگر در چه جایگاهی خواهد بود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تیم برنرز لی
دعوت به همكاري يك شركت معتبر بين المللي توليد مجموعه هاي خودرو واقع در كرج(تا 22 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر