فروش فیلم با افطاری و بلیط فروشی کارگردان + عکس

دوشنبه ، 17 مرداد 1390 ، 10:22

سال 88 وقتي سالن هاي سينما براي اولين بار تا نيمه هاي شب فيلم نمايش مي دادند، ابتدا كسي فكر نمي كرد كه از اين طرح استقبال شود اما كم كم عنوان «اذان تا اذان» را همه شناختند و در سينماها جست وجو كردند.

به گزارش بانکی دات آی آر,اما استقبال از طرح "اذان تا اذان" همیشه هم خوب و مثبت نبوده، برخی از روحانیون این طرح را مقابله با مساجد دانسته و کار به تریبون های نماز جمعه هم کشید که البته با پادر میانی های صورت گرفته ماجرا ختم به خیر شد.

به هر روی این طرح امسال هم همچون سالهای گذشته همچنان اجرا می شود تا بازار کم رونق فیلم در ماه مبارک را رونقی دوباره بخشد.

اما از آنجا که سینما داران در پی کسب سود بیشترند امسال دست به ابتکارات جدیدی زده اند. برگزاری مراسم افطار با حضور هنرمندان سازنده فیلم" ورود آقایان ممنوع" و حضور خانم نیکی کریمی به عنوان کارگردان و بازیگر "سوت پایان" در گیشه سینما آزادی برای فروش بلیط نمونه ای از این اقدامات است.

نیکی کریمی که سومین فیلم بلند خود را در مقام کارگردان در سینماها به نمایش گذاشته است، تاکنون توانسته صدف نقره ای بهترین بازیگر زن از جشنواره سن سباستین، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره نانت، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تائورمینا و جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره قاهره را از آن خود کند. همچنین دو سال پیش موزه هنرهای معاصر بوستون جایزه یک عمر فعالیت هنری را به نیکی کریمی اهدا کرده است.

از این رو عده ای از منتقدان شان این هنرمند ارزنده کشورمان را بیش از آن دانسته اند که به بلیط فروشی بپردازد.

البته هستند افرادی که اینگونه اقدامات را مثبت ارزیابی کرده و معتقدند ماه مبارک رمضان یکی از فصل‌های کم‌رونق نمایش فیلم در سینما ها بوده، اما با اجرای طرح «اذان تا اذان» سالن‌های سینما رونق می گیرند و  برای رونق هر چه بیشتر این بازار  ناگزیر به ابتکار هستیم.

سینما جدا از سیاست، ادبیات، فرهنگ و شرایط اقتصادی نیست و نمی‌توان انتظار داشت بدون حل کردن مشکلاتی که در این عرصه‌ها وجود دارد، مشکل سینما و اکران فیلم در ایران حل شود.

اما مسلما بهترین راهکار حل این مشکل بلیط فروشی خانم نیکی کریمی با سابقه چندین ساله کار هنری یا افطاری دادن نخواهد بود!!

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دعوت به همكاري شركت حمل و نقل بين المللي خليج فارس در تهران-اسلامشهر(تا 31 مرداد 90)
10 نکته برای داشتن استراتژی در مسیرشغلی ◄

مطالب مرتبط
بنر