پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه درشعب بانك سامان

شنبه ، 29 مرداد 1390 ، 13:05

 

پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری از روز سه شنبه90/5/25لغایت پنج شنبه90/6/3 به مدت8روز کاری و در 90 شعبه بانک سامان در تهران و شهرستان ها و شعب کارگزاری آگاه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی بانک سامان ، به مناسبت سال روز ولادت امام حسن مجتبی (ع)،  فرارسیدن دهه کرامت و شب های قدر در ماه مبارک رمضان، اولین صندوق سرمایه گذاری با هدف نیکوکارانه توسط بانک سامان و با مشارکت سازمان بهزیستی و کارگزاری آگاه ، فعالیت خود را آغاز نموده است.

بر این اساس، پیش بینی می شود که  صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه  ، در پایان هر فصل از سال شمسی سودی معادل 14 درصد سالانه را به سرمایه گذار پرداخت نماید.



قابل توجه آنکه، وجوه اهدا شده از سوی سرمایه گذاران نیکوکار نیز صرف ساخت مسکن مددجویان و یا پرداخت تمام يا بخشي از اقساط  وام هايي كه افراد نيازمند براي تأمين مسكن خود دريافت نموده اند، می گردد.

در ضمن، مدیر این صندوق شرکت کارگزاری آگاه، مدیر اجرایی این صندوق سازمان بهزیستی کشور، ضامن نقدشوندگی و مدیر ثبت آن بانک سامان، متولی این صندوق موسسه حسابرسی بیات رایان و حسابرس آن موسسه حسابرسی بهراد مشار است.
در این صندوق هر شخص نیکوکار می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این صندوق، به سه روش در این امر خیرخواهانه شرکت کند. در روش اول سرمایه‌گذار نیکوکار، اصل و در نتیجه تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود را به امور نیکوکارانۀ صندوق اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام سازمان بهزیستی صادر و به شخص نیکوکار لوح تقدیر اعطاء می‌شود.
در روش دوم، سرمایه‌گذار نیکوکار تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود در صندوق را به امور نیکوکارانه اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌ شود.
در سومین روش، سرمایه‌گذار نیکوکار بخشی از منافع سرمایه‌گذاری خود در صندوق را (که سالانه بیش از حداکثر نرخ سود علی‌الحساب سپردۀ پنج ساله در سیستم بانکی کشور نخواهد بود)، به خود اختصاص داده و در صورتی‌که سرمایه‌گذاری وی در صندوق، منافعی بیشتر به دست آید، مابقی منافع را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می‌دهد. در این صورت نیز گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌شود.

در ضمن، لیست شعب منتخب بانک سامان برای امر پذیره نویسی در سایت بانک سامان به آدرس www.sb24.com موجود است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام 50 نفر آقا دیپلم با درآمد ماهیانه بالای 3 میلیون تومان در ماه در تهران(تا1 شهریور 90)
دعوت به همکاری بیمه رازی(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر