سکه از نیم میلیون هم گذشت!

يكشنبه ، 30 مرداد 1390 ، 12:05

این روزها قیمت سکه متاثر از بازار های جهانی همچنان بالا می رود.

قیمت سکه که در روزهای گذشته به نیم میلیون هم رسیده امروز از مرز نیم میلیون هم گذشت. این در حالی است که محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور قیمت کنونی سکه را حبابی نمی داند و آن را همپای بازارهای جهانی ذکر می کند و حتی از احتمال افزایش دوباره قیمت سکه نیزخبر می دهد.

همزمان با افزایش قیمت طلا کم کم پای سکه به صندوق های کوچک ذخیره جواهرات خانواده نیز باز شده وبرای خانواده ها به عنوان یک سرماگذاری مطمئن در آمده است که هم ریسک کمتری دارد هم زیان کمتر.

این در حالی است که پیش از این بانک مرکزی که برای ثبات قیمت سکه اقدام به توزیع سکه با نرخ های دولتی در شعب بانکها کرده بود اما اکنون سکاندار تعیین قیمت سکه، افزایش قیمت سکه را به تبعیت از بازارهای جهانی طبیعی می داند، اعلام  کرده است: زمانی که قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش می یابد، به طور طبیعی قیمت سکه هم باید از سوی بانک مرکزی افزایش یابد.

 

بهمنی گفته که بانک مرکزی تابع نرخ جهانی طلا است و نمی تواند با تغییرات نرخ هر اونس طلا، قیمت سکه را در بازار داخلی ثابت نگه دارد.

در همین حال کارشناسان اقتصادی با هشدار به حبابی شدن قیمت سکه در صورت افزایش دوباره قیمت آن می گویند: به همان سرعتی که قیمت طلا به دلیل بحران های اقتصادی در جهان افزایش پیدا کرده می تواند به همان سرعت نیز سقوط کند.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی نیز در گفت و گویی با بیان اینکه تولید طلا در بازار داخلی بسیار ناچیز است، گفت: بحران های مالی سبب شده است که میل به نگهداری طلا افزایش یابد.

محمودرضا خاوری گفت: بانک مرکزی در پی تنظیم بازار است اما در بحث بازار طلا عوامل متعددی وجود دارد که بسیاری از آنها در اختیار بانک مرکزی نیست.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی افزود: در درجه اول در دنیا بحران های مالی سبب شده است که میل به نگهداری طلا افزایش یابد.

وی ادامه داد: میل به نگهداری طلا، تقاضا و ذخیره سازی طلا افزایش یافته است، لذا قیمت طلا در بازارهای بین المللی در حال نوسان است و بالا و پائین می رود.



مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه این امر قیمت طلا را یک روز افزایش و یک روز کاهش می دهد، تصریح کرد: در عین حال تولید طلا در بازار داخلی بسیار ناچیز است، براین اساس بخشی از طلا از بازارهای بین المللی تهیه می شود، بنابراین قیمت در بازار داخلی متاثر از قیمت های جهانی است.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی امروز هم نرخ سکه را افزایش داده است. بر این اساس، امروز نرخ هر قطعه سکه طلای کامل طرح جدید در شعب بانکی توزیع کننده 517هزار 920 تومان اعلام شد.

همچنین بانک مرکزی قیمت نیم سکه بهار آزادی را نیز امروزبا 11960 تومان رشد نسبت به روز گذشته 258960 تومان تعیین کرد.

بهای ربع سکه بهار آزادی نیز امروز به 133 هزار 640 تومان رسید.

منبع: شبکه ایران

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دعوت به همكاري شركت كروز در تهران(تا 15 شهریور 90)
آگهی های استخدامی استان خوزستان(30 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر