چگونه رئیس خود باشید؟

شنبه ، 5 شهریور 1390 ، 07:37

ریاست کردن و رئیس بودن این روزها آرزوی خیلی هاست، پیر و جوان هم نمی شناسد. آرمان بسیاری این است که پست و مقامی داشته باشند تا نیاز کمتری به جواب پس دادن به دیگران نداشته باشند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، از منظر دیگری هم می توان به ریاست و رئیس بودن نگاه کرد، می توانیم رئیس خود باشید، البته با رعایت چهار نکته ساده ای که در این گزارش می خوانید.

تخصص لازم را داشته باشید

تلاش کنید تا خود را به بروزترین و کامل ترین دانش حوزه کاری خود مجهز کنید تا بتوانید با تسلط و فراغ بال بیشتری به کار خود ادامه دهید.

اگر همواره در جهت دانستن تازه های حوزه کاری خود گام بردارید و سعی کنید خود را به روز نگه دارید، رئیس شما در محیط کار کمتر مجالی برای ایراد گرفتن و انتقاد از کارتان پیدا می کند.

پرواضح است که برای دستیابی به دانش روز و تبدیل شدن به یک کارمند خوب باید سختی ها و مشقت هایی را بپذیرید که البته به سختی اش می ارزد.


خلاقیت به خرج دهید

تلاش کنید تا در اندیشه ها و عملکرد خود رویه افراد کارآفرین و خلاق را پیش گیرید. با این کار می توانید اعتماد رئیس خود را جلب کرده و گامی دیگر در جهت بهبود شرایط کاری خود را بردارید.

نوآوری و استقبال از ایده های تازه به شما کمک می کند تا نبض کار خود را در دست گیرید و به جای بله قربان گفتن به رئیستان، قلمرویی مستقل در کارتان داشته باشید.

با شکست ها کنار بیایید

شکست و ناکامی در کار می تواند برای هر کسی پیش آید. اگر روزی در کارتان با شکست مواجه شدید، به جای زانوی غم به بغل گرفتن و غصه خوردن، تلاش کنید تا دوباره از جا برخیزید و از نو شروع کنید.

به این ترتیب هم روحیه خود را بازیابی می کنید و هم از سرزنش ها و نصایح دیگران، به ویژه مقام بالادستی، در امان خواهید ماند.


متعهد باشید

به کاری که انجام می دهید تعهد داشته باشید؛ بدین معنا که تلاش کنید تا با وجدان کاری و تعهدی که دارید، وظیفه خود را کامل و درست و دقیق انجام دهید.

درصورتی که تلاش کنید تا وظیفه خود را همانطور که باید، انجام دهید، دیگر نه رئیس تان و نه هیچکس دیگر نمی تواند مانع کار شما باشد و به عبارتی شما رئیس خودتان می شوید چون به اصل اخلاقی وجدان و تعهد پایبند هستید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ماجرای مدیر عاملی که از داخل زندان مدیریت می کند!!
آگهی های استخدامی استان خوزستان(3 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر