7 محصولی که تصادفی تولید شدند!

دوشنبه ، 14 شهریور 1390 ، 07:51

حوادث و اتفاقات همیشه هم بد نیستند و حتی گاهی سبب خیر هم می شوند. مثل بعضی اشتباهاتی که افراد سهوا مرتکب می شوند و اتفاقا نتیجه مطلوب دارد یا برخی کارهایی که به قصد و منظور دیگری انجام می شود و نتیجه اش کاملا با انتظارات معمول متفاوت است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، گزارشی که پیش روی شماست، محصولاتی را به شما معرفی می کند که یا کاملا تصادفی تولید شده اند یا اصلا هدف تولید آنها نبوده است.


1.پاپ سیکل (Popsicles)

پاپ سیکل نام یکی از پرطرفدارترین دسرها و تنقلاتی است که در آمریکا و کانادا طرفداران زیادی دارد و برایش سر و دست می شکنند.

درسال 1905،  نوجوانی 11 ساله به نام فرانک اپرسون ابزار نوشابه سازی اش را با خود به خانه نبرد و آن را تمام شب در محیط باز رها کرد.

روز بعد وقتی به سراغ ابزارش رفت، متوجه شد که چوبی که برای هم زدن آب و پودر طعم دار میوه ای از آن استفاده می کرده به این مواد چسبیده و یخ زده است و این شد اولین پاپ سیکل!
حدود 20 سال بعد بود که اپرسون جوان درخواست مجوز برای ثبت و تولید اختراعش کرد.


2.روگین (Rogaine)

 

این داروی ریزش مو هم وقتی کشف شد که دانشمندان متوجه شدند، بیماران فشار خون با مصرف دارویی موهای سرشان ضخیم تر و پرتر می شود.


3.بسکوئیت های شکلاتی (Chocolate Chip Cookies)

 

از این نوع بیسکوئیت های شکلاتی در ایران خودمان هم تولید می شود. اما داستان تولد این بیسکوئیت ها هم شنیدنی است.

روزی روث ویک فیلد، صاحب مهمانخانه ای در ماساچوست تصمیم گرفت که برای میهمانانش، یک دسر شکلاتی تهیه کند، اما از بد یا خوب حادثه شکلات ها در مواد آب نشدند و به جای دسر شکلاتی مورد نظر ویک فیلد، این نوع بیسکوئیت آماده شد و جالب این بود که میهمان ها هم از این دسر خوششان آمد.

4.مایکروویو

این روزها خیلی ها (چه خانم ها و چه آقایان، البته بیشتر خانم ها) بدون مایکروویو نمی توانند به کارهایشان برسند و این وسیله مفید کار خیلی ها را ساده تر کرده است.

در سال 1945، یکی از مهندسان شرکت ریتون متوجه شد که آب نباتی که در جیبش داشته حین کار با دستگاه مگنترون که در سیستم های رادار ارتش استفاده می شد، آب شده است.

پرسی اسپنسر یا همان مهندس شرکت ریتون با پی بردن به این مسئله که پرتوهای رادیویی آب نباتش را آب کردند، ایده نخستین مایکروویو را ارائه کرد که آن زمان بلندی آن به 5 فوت می رسید.


5.آتش بازی

قدمت آتش بازی به 2000 سال پیش و کشور چین بازمی گردد و افسانه جالبی هم پیرامونش شنیده می شود.
می گویند آشپزی چینی با ترکیب کردن زغال چوب، گوگرد و نیترات پتاسیم مواد آتش بازی را ساخت. این سه ماده در آن زمان از مواد موجود درهمه آشپزخانه های چینی بود.


6.صابون آیوری

این صابون که بواسطه ویژگی خاص خود، یعنی شناور ماندن روی آب معروف شده است، خیلی تصادفی تولید شد.

در سال 1879 یکی از کارگران بی حواس موقع نهار از یاد می برد که دستگاه همزن صابون را خاموش کند و در این مدت آنقدر هوا وارد دستگاه می شود که مدیران کارخانه پروکتر و گمبل تصمیم گرفتند آن را دور بریزند، اما حیفشان آمد و به همین خاطر، این محصول من درآوردی و تصادفی را وارد بازار کردند و دیری نپایید که سیل نامه های مصرف کنندگان خبر از موفق بودن این محصول اشتباهی داد.


7.چیپس سیب زمینی

در سال 1853، سرآشپزی به نام جرج کروم که از دست یکی از مشتریانش به خاطر برگرداندن سیب زمینی های دوستش به آشپزخانه به بهانه ترد نبودن به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت برای این مشکل چاره ای بیاندیشد.

کروم، سیب زمینی ها را به حلقه های بسیار نازک تقسیم کرد، آنها را سرخ کرد و روی آنها نمک پاشید، به همین سادگی!

این ابتکار سرآشپز خیلی زود به یکی از محبوبترین غذاهای آن منطقه تبدیل شد و پس از آن نیز شهرت و محبوبیتی جهانی پیدا کرد.

 

آخرین استخدام ها :

====================

استخدام شرکت رایانمهر

استخدام بانک سینا

استخدام بازاریاب خانم در بیمه

استخدام بیمه کارآفرین

استخدام بیمه رازی

استخدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

استخدام دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► وال استریت
استخدام در گروه مپنا(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر