گوگل جان تولدت مبارک!

دوشنبه ، 14 شهریور 1390 ، 11:04

13 سال پیش که متولد شد، شاید کسی باور نمی کرد روزی زندگی کاربران اینترنت در سراسر جهان بدون او تقریبا غیرممکن باشد. صحبت از گوگل است، موتور جستجویی که سال هاست به رفیق شفیق ساکنان دنیای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، لری پیج و سرگی برین سنگ بنای گوگل را با سرمایه 100 هزار دلاری یک سرمایه گذار در چهارم سپتامبر 1998 گذاشتند. نام گوگل از کلمه Googol گرفته شده که به معنای عدد یک و 100 صفر در مقابل آن است. هدف بنیانگذاران این غول دوست داشتنی از انتخاب این نام این بود که پیج و برین می خواستند منابع نامحدود وب را تولید کنند.

آشنایی پیج و برین به سال 1995 و دیداری که در دانشگاه استمفورد داشتند، بازمی گردد. آنها پس از این دیدار و در ژانویه 1996 ابتدا سرویس جستجویی به نام BackRub را راه اندازی کردند، اما دیری نپایید که با همت این دو نفر گوگل متولد شد.

این روزها گوگل هم پرطرفدار است و هم پولدار. هر چند وقت یکبار خبری از گوگل می آید که صاحب شرکت جدیدی شده است. آخرین خرید گوگلی ها، موتورولا بوده است و هدف از آن رقابت با شرکت اپل و تلفن های هوشمند آن عنوان شده است.

گوگل در حالی مدت هاست به علاقه نخست بسیاری از کاربران اینترنت تبدیل شده که به راحتی نمی توان از کنار کاستی ها و نقص هایش نیز گذشت.

نام دامنه هایی که نه به خاطر خدمات که صرفا به خاطر نامشان روی صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرند، نتایجی که به خاطر ناتوانی موتور جستجو، گاه به مقصود ما از جستجو هیچ ارتباطی ندارند و مشکلاتی از این دست، را می توان در گوگل دید.

با این همه، مدت هاست میلیون ها نفر در دنیا به محض ورود به دنیای مجازی با نام گوگل روبرو می شوند و در واقع گوگل را به عنوان خانه مجازی خود انتخاب کرده اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام کارشناس بازرگانی و حسابداری و ... در شرکت صنعت داران افتخاری در شیراز(فعلا بدون مهلت)
استخدام حسابدار و ویزیتور در پخش مواد غذایی کیوان شیراز(تا 19 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر