چه کنیم که مشتریان از ما قدردانی کنند؟

سه شنبه ، 15 شهریور 1390 ، 17:24

"مشتری مداری" از جمله عبارت هایی است که این روزها زیاد از آن می شنوید و اهمیت فراوانی پیدا کرده است. در اقتصاد این روزهای ایران و البته جهان کسب و کارهایی رنگ موفقیت و کامیابی را می بیینند که بیش از رقبا و همتایان خود به مشتری و نیازهایش اهمیت دهند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، اگر فروشنده هستید، کسب و کاری دارید یا به نوعی با مشتری و ارباب رجوع سروکار دارید، خوب است بدانید که راضی نگه داشتن مشتری یا حتی وادار کردن وی به سپاسگذاری و قدردانی کار چندان سختی نیست. کافیست این نکات ساده را رعایت کنید.


1.    مشکلات را ریشه یابی کنید

اگر "خدمات پس از فروش" در کار و حرفه شما کم است، بدانید که راه را برای گله و شکایت مشتریان باز کرده اید.
اما تلاش کنید به جای اینکه از شکوه مشتریان ناراحت شوید و با آنان برخورد قهری داشته باشید، با کمک مشتریان مشکلات این حوزه را تشخیص و آن را ریشه یابی کنید.


2.    راه حل پیدا کنید

تشخیص مشکلات، اولین گام برای جلب رضایت مشتری است. پس از آن باید به دنبال راه حلی باشید که به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل را برطرف نماید.

سعی کنید از خود مشتری ها کمک بگیرید. به حرف های آنها گوش کنید و برای انتقادات و پیشنهادهای آنها ارزش قائل شوید؛ شاید بتوانید از میان آنها راهی مناسب پیدا کنید.


3.    مثل کوه پشت مشتریان خود بایستید

با پشتیبانی همه جانبه از مشتریان خود کاری کنید که به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید، مشتری به دنبال شما بیاید.

حمایت از مشتری، آنهم از نوع همه جانبه بهترین تبلیغ برای شماست و تجربه ای فراموش نشدنی را برای مشتریان شما رقم خواهد زد؛ تجربه ای که نتیجه اش حفظ و وفادار ماندن مشتری برای شما خواهد بود.

با به کار گیری همین سه راهکار به ظاهر ساده اما کارآمد می توانید کاری کنید که مشتری همواره قدردان شما و خدمات تان باشد، پس تا دیر نشده دست به کار شوید!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اندر عجایب آگهی های استخدامی
استخدام مهندسین برق،مکانیک،صنایع و شیمی در شیراز(تا 24 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر