اشتغالم آرزوست!

شنبه ، 19 شهریور 1390 ، 10:12

در خصوص اهمیت کار و اینکه جوهره انسان است خیلی سخن رانده شده و خیلی ها اظهار نظر کرده اند . اما اینبار می خواهیم از زاویه ای دیگر به این موضوع بپردازیم و آن اثرات اجتماعی و تاثیری است که عدم اشتغال افراد در زندگی روزمره آنها و کیفیت ارتباطات ایشان ایفا می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر, زندگی اجتماعی و خانوادگی در ایران مثل بسیاری از کشور ها شرایط خاص خود را دارا می باشد از این روست که مثلا جوانان بعضا تا سنین 30 تا 35 سال در منزل پدری زندگی می کنند یا نقش خانواده پس از ازدواج در زندگی آنان بسیار پررنگ است.در حالی که شاید در بسیاری از کشور ها اینطور نباشد.

 

این امر در اشتغال افراد هم تاثیر گذار است و بعضا دیده شده که برخی جوانان تا سال ها حتی کوچکترین نقشی در در آمد های خود نداشته و والدین برای آنها پس انداز می کنند!! اگرچه تعداد چنین افرادی خیلی پایین است اما وجود دارند.

به همین دلیل با وجوداینکه برخی تصور می کنند خیلی خوب است که پدر و مادر تا سال ها خرج زندگی فرد را بدهند و جوانان هم به تفریح و سرگرمی می پردازند اما حقیقت آن است که زندگی برای آنها چندان هم آسان نیست.

فرید داشجوی کار شناسی ارشد است او در این خصوص به خبرنگار بانکی گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط تحصیلی قادر به کارکردن نیستم و مخارج ادامه تحصیل و زندگی ام بر خانواده تحمیل می شود، این امر بار روانی زیادی را بر من تحمیل می کند. از سوی دیگر تا حد زیادی استقلال ندارم و نمی توانم مستقلا تصمیم بگیرم .

اگرچه نمی خواهم ارزش کار و تلاش پدرم را انکار کنم، با این وجود تصور می کنم در سن 25 سالگی مثل یک کودک با من برخورد می شود این امر به شدت عذاب آور است.

وقتی از شیوه کسب درآمد نرگس پرسیدم گفت :خیلی دنبال کار گشته ام اما تا این لحظه شغل مورد علاقه ام را پیدا نکرده ام .

مادر و پدرم هر دو شاغل اند و بی هیچ منتی به من پول می دهند اما باز هم سخت می گذرد. اوقاتی از شبانه روز که به ناچار تلف می شود. با افسردگی ناشی از بی کاری هر روز، احساس می کنم مریض شده ام و قسمتی از بدنم درد می کند اما به پزشک که مراجعه می کنم هیچ دلیلی برای دردهایم نمی یابند.

دکتر گل محمدی پزشک عمومی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این روزها تعداد مراجعانی که به دلیل دردهای با منشا عصبی به ما مراجعه می کنند رو به افزایش است. متاسفانه سن آنها هم همواره با کاهش مواجه می شود.

 

اسپاسم یا دردهای عضلانی عصبی از شایع ترین این درد هاست که بعضا انقدر شدید است که نا چار به تزریق وریدی خواهیم بود. در حالی که اگر بیمار بر خود مسلط باشدیا به اصطلاح عامیانه سخت نگیرند بسیاری از این درد ها بروز هم نخواهند کرد.

وقتی از ندا در خصوص عدم اشتغال و تاثیرش درزندگی اش پرسیدم سر درد و دلش باز شد. وی می گوید: موقع ازدواج بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شدم. وقتی همسرم گفت علاقه ای به کارکردن من ندارد پذیرفتم و هیچ مخالفتی نکردم. اما این روزها به شدت پشیمانم.

اشتباه نکنید همسرم اصلا مرد بدی نیست و به من علاقه زیادی دارد اما مساله این است که خودم احساس بدی دارم تصور می کنم زیادی به در آمدش وابسته شده ام .بعضی وقت ها از مخالفت با نظراتش دوری می کنم.این روزها دائم نگرانم که به همسرم علاقه بیشتری دارم یا به پول او! کاش هیچ وقت متوجه این مشغله ذهنی من نشود.

آنچه مسلم است اشتغال سهم به سزایی در افزایش اعتماد به نفس ,استقلال و ارتباطات افراد ایفا می کند اما وجود اشتغال به معنای وجود این موارد در فرد نیست .

منبع:بانکی دات آی آر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► زندگی در خانه 8 متری!
استخدام فوق دیپلم الکترونیک در مشهد در یک موسسه معتبر(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر