پايتخت جرايم اينترنتي دنيا كجاست ؟

شنبه ، 19 شهریور 1390 ، 14:55

تازه ترین گزارش یک موسسه امنیت انفورماتیک نشان می دهد که جرایم سایبری در سال 2010 بیش از 388 میلیارد دلار هزینه داشته اند و در سراسر دنیا به 431 میلیون نفر آسیب رساندند.

موسسه سیمانتک در "گزارش جرایم سایبری 2011" نشان داد که جنایتکاریهای انفورماتیکی اینترنت در سال، 388 میلیارد دلار هزینه داشته اند.

برپایه این گزارش 431 میلیون نفر در سراسر دنیا سال گذشته قربانی جرایم سایبری شده اند که این رقم برابر با بیش از یک میلیون نفر در روز و 14 نفر در ثانیه است.

همچنین 69 درصد از بزرگسالان هر دو جنس با سن متوسط بین 18 تا 31 سال که در کشورهای نوظهور زندگی می کنند در اثر حملات انفورماتیکی دچار آسیب شده اند.


54 درصد از کاربران مورد حمله ویروسها و سایر برنامه های مخرب (بدافزارها) قرار گرفته اند که از این تعداد 41 درصد، برنامه های حفاظتی را بر روی رایانه های خود نصب نکرده و یا نرم افزارهای آنتی ویروس را به روز نکرده اند.

براساس گزارش بانکی دات آی آر ، رشد حملات سایبری از طریق دستگاههای موبایل نیز به اندازه کافی نگران کننده است. به طوریکه 10 درصد از مصاحبه شوندگان به سبب افزایش نفوذپذیری سیستم عاملهای موبایل آسیب دیده اند.

از 388 میلیارد دلار خسارتی که در سال 2010 در اثر جرایم سایبری وارد آمد 114 میلیارد دلار مربوط به پولهای سرقت شده توسط جنایتکاران انفورماتیکی و هزینه های لازم برای جبران خسارات وارده است درحالی که 274 میلیارد دلار هزینه های مرتبط با زمان از دست رفته توسط قربانیان است.


مکزیک، برزیل، چین، هند، سنگاپور و آفریقای جنوبی پایتخت جرایم سایبری هستند.

منبع: وب نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► لوگوهایی که خلاقیت در آنها حرف اول را می زند (1)
استخدام حسابدار خانم در شرکت تندیس پلیمر در تهران(تا 27 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر