تکلیف شرکت کنندگان آزمون بانک آریا را مشخص کنید

دوشنبه ، 21 شهریور 1390 ، 08:44

خبر توقف ارایه مجوز بانک آریا پس از دستگیری مدیر عامل آن به اتهام اختلاس از بانک صادرات شوک زیادی را به اقتصاد کشور وارد کرد.ابعاد این فاجعه چنان گسترده بوده که  بزرگترین اختلاس بانکی کشور پس از انقلاب نامیده شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر, در این بین به حقوق شرکت کنندگان در آزمون استخدامی این بانک بی توجهی شد و کسی پیگیر مطالبات شرکت کنندگان آزمون  استخدامی بانک آریا نیست.

ماجرا از این قرار است که بانک در حال تاسیس آریا در تاریخ 16 فرودین ماه سال جاری آگهی استخدام سراسری در رشته های مختلف منتشر کرد و به این ترتیب جمع کثیری از جوانان جویای کار را امیدوار کرد.

مسئول ثبت نام وقت این بانک همان روزها در گفتگو  با خبرنگار بانکی دات آی آر اعلام کرد: "تنها طی روزهای ابتدایی این استخدام عمومی 6 هزار و 117 نفر کارت ثبت نام خریداری کردند که مدام رو به افزایش اند."

آزمون این بانک در تاریخ دوم اردیبهشت ماه در شهر تهران برگزار شد به این ترتیب کلیه داوطلبین ساکن شهرها و شهرستان های کشور با هزاران آرزو  برای شرکت در آزمون مجبور شدند به شهر تهران مراجعه کنند.

نتایج آزمون هم در تاریخ 10 اردیبهشت ماه و پس از تاخیر چند باره منتشر شد و قرار بود پذیرفته شدگان آزمون به مرور برای مصاحبه دعوت شوند که متاسفانه جز تعداد محدودی  سایرین حتی برای مصاحبه هم دعوت نشدند.

جدا از هزینه 13 هزار تومانی آزمون و دشواری های مسافرت به تهران تحمل فشار  روانی شرکت در آزمون و همچنین افسردگی و نا امیدی که خبر لغو مجوز این بانک در شرکت کنندگان این آزمون بوجود آورد، جبران ناپذیر می نماید.

در اینجا چند سوال اساسی مطرح می شود:1. چطور بانکی که کسب مجوز آن قطعی نشده اقدام به برگزاری آزمونی به این ابعاد کرده و هیچ نظارتی هم برکارش نبوده است؟

2. چرا بانک مرکزی که این روزها با انتقادهای گسترده ای روبروست تا این لحظه برای احقاق حقوق شرکت کنندگان این آزمون اقدامی نکرده است؟

3. آیا قانون گذار چنین مواردی را پیش بینی کرده و شرکت کنندگان این آزمون برای تظلم خواهی به کجا می بایست مراجعه کنند؟

و هزاران سوال بی جواب دیگر که در هیاهوی اختلاس چند میلیاردی به جایی نمی رسد.

:: برای مشاهده نظرات کاربران بانکی در خصوص این استخدام اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام بازاریاب تلفنی در تهران(تا 26 شهریور 90)
استخدام مدیر فروش،طراح و ... در اصفهان(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر