۱۰ فناوری که زندگی ما را نابود کرده اند !

دوشنبه ، 21 شهریور 1390 ، 10:28

 

همه ما از تکنولوژی لذت می بریم در حالی که می دانیم تکنولوژی زندگی ما را نابود کرده است و کاملا ضد زندگی اجتماعی است . با این حال ما نمی توانیم هیچ کاری برای متوقف کردن آن انجام بدهیم. کم شدن فعالیت بدنی , عدم مکالمه واقعی , عدم زندگی واقعی حاصل اعتیاد ما به فناوری هایی است که که نه تنها لازم نیست بلکه به ما آسیب هم می رسانند. شما چه فکر می کنید ؟ اجازه دهید یک لیست ۱۰ تایی را بررسی کنیم .

۱) کتاب خوان

واقعا مشخص نیست که چرا برخی از مردم ترجیح می دهند کتاب را به صورت الکترونیکی بخوانند. در حال حاضر مردم در سراسر دنیا بیشتر ترجیح می دهند به جای نسخه کاغذی کتاب ، نسخه الکتریکی آن را از فروشگاه هایی چون آمازون دریافت کنند.

۲) اینترنت بی سیم

من در عصر حجر زندگی نمی کنم , من عاشق فناوری هستم و از آن استفاده می کنم . اما اینترنت بی سیم اعتیاد به اینترنت را خیلی زیاد می کند. در حال حاضر اینترنت در رختخواب، در تعطیلات در کنار ساحل دریا و حتی در توالت همراه ماست !

3) بازی های ویدیویی

من مطمئن هستم بسیاری از بچه ها بازی های ویدیویی می کنند من هم یکی از آنها بودم. اما بدیهی است، که این خیلی برای فرزندان ما خوب نیست. آنها با نشستن در مقابل یک صفحه نمایش و کشتن یکدیگر بازی در خارج، در برف، یا بالا رفتن از درختان را عملا فراموش کرده اند.

4) تبلت

کارش از بین بردن زندگی ما نیست ، اما زندگی را از ما می گیرد … این چیزی است حتی کوچکتر از یک لپ تاپ که واقعا به اندازه کافی بد و طول عمر باطری آن نیز بالاتر است، بنابراین در همه جا همراه ماست و در نتیجه فیس بوک و توییتر هم هستند ! ایا وقتی که با دوست خود صحبت کنید و یک تبلت در دست شما باشد باز هم تمرکز صحبت کردن دارید ؟

5) تلویزیون کابلی

نگاهش همیشه رو به تلویزیون است و این باعث تنبلی ، چربی اضافی و قطع ارتباط با دنیای واقعی است. تماشای همه چیز در تلویزیون جای بیرون رفتن و تفریح را گرفته است.

6) کنترل از راه دور

ایده تلویزیون فوق العاده است! این چیزی است که ما از این اختراع که زندگی ما را ویران کرده است ساخته ایم. در حال حاضر ما حتی لازم نیست برای تغییر کانال از جای خود حرکت کنیم و همین موضوع برای چراغ ها،درب گاراژ و غیره نیز صادق است. آخرین کنترل که خواهد آمد همه را در یکی خواهد داشت و ما دیگر نیاز به هیج حرکتی نداریم. من تعجب نمی کنم اگر روزی بیایید.

==================

استخدام های مهم روز:


===========================

7) دی وی دی

زمانی لازم بود که به فروشگاه برویم و یک فیلم را برای تماشا انتخاب کنیم؟ که کار جذابی بود …نه؟ ولی امروزه ما حتی مجبور به بلند شدن از تخت هم نیستیم . ما فقط فیلم را دانلود می کنیم و آن را بدون پیاده روی ، بدون هزینه مقداری پول، بدون گفتگو با فروشنده، بدون ملاقات همسایه در راه خانه تماشا می کنیم.

8 ) تلفن همراه

نه تنها به مغز ما صدمه می زند، بلکه حریم خصوصی ما را از بین برده است! ما نمی توانیم از دست رئیس فرار کنیم! ما مجبور هستیم تلفن هوشمند خود را همیشه همراه خود داشته باشیم و نمی توانیم به دوستان خود بگوییم جواب آنها را ندادیم چون از ما خیلی دور بوده اند!

9) سیستم خدمات تلفنی

حتما بارها با خدمات پشتیبانی ، شرکت ها و غیره تماس گرفته و به دنبال جواب پاسخ خود بوده اید ولی مجبور به صحبت کردن با یک ماشین شده اید! حداقل امیدواریم این ماشین بیشتر شبیه یک انسان شود …

10) پخش DVD قابل حمل

این دستگاه به ما اجازه می دهد هرگاه در بیرون از خانه فرصتی پیدا کردیم از آن استفاده کنیم در لحظاتی که ممکن است چیز بهتری برای انجام وجود داشته باشد …

منبع:vezvezak.com

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام صنایع،مدیریت و اقتصاد در شرکت مشاوران مدیریت معیار(تا 15 مهر 90)
استخدام طراح و برنامه نویس در شرکت ناجی در تهران(تا 10 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر