5 نفر که 11 سپتامبر شغلشان را عوض کرد

سه شنبه ، 22 شهریور 1390 ، 07:53

یک شنبه گذشته در حالی دهمین سالروز حادثه 11 سپتامبر سال 2001 و فرو ریختن برج های دوقلوی تجارت جهانی را پشت سر گذاشتیم که هنوز سوالات و ابهامات فراوانی درباره آن بی پاسخ مانده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، گذشته از تمامی بحث ها و حاشیه هایی که در اطراف این حادثه وجود دارد، اتفاقاتی هم هستند که حیرت کمترین واکنش شما دربرابر آنهاست.

در این گزارش با 5 نفر آشنا می شویم که  حادثه 11 سپتامبر شغل و کارشان را دگرگون کرد و باعث شد مسیر شغلی شان تغییر کند.


1.    مایک ژافه

مایک ژافه جزو کسانی بود که باید در این حادثه جان خود را از دست می داد، اما یک اتفاق و یا به بیان بهتر تصمیمی کاملا ساده به او کمک کرد تا از این حادثه جان سالم به در ببرد. او که محل کارش در طبقه 96 ام یکی از برج های دوقلو بود، در این روز تصمیم گرفت تا صبحانه را در کنار همسر و دخترش صرف کند و دیرتر سر کارش حاضر شود.

مایک با این تصمیم ساده فرصتی دوباره برای زندگی بدست آورد، اما بسیاری از دوستان و همکارانش را از دست داد و شغلش را نیز عوض کرد. او پس از این حادثه کار در حوزه مالی و تجاری را کاملا رها کرده و به کار مشاوره می پردازد و تلاش می کند تا افراد مختلف را به زندگی امیدوار نگاه دارد.


2.    راب کوئیلین

داستان این فرد هم جالب و شنیدنی است. اما برای شروع باید به یک روز قبل برگردیم، یعنی دهم سپتامبر 2001. در این روز، وی در سفری هوایی با شخصی به نام جیسون دال آشنا شد. در گفتگویی که این دو باهم داشتند، دال از آرزوی خود برای بردن پسر 15 ساله اش به مسابقات رالی ناسکار گفت و نیز از آرزوی فرزندش برای دیدن جف گوردون، قهرمان رویاهایش. راب هم قول داد که رویایی دوست تازه اش را جامه عمل پوشاند.

اما روز بعد کاپیتان دال در یکی از هواپیماهایی که به برج ها برخورد کردند جانش را از دست داد. ولی راب به قولش وفا کرد و 19 روز پس از 11 سپتامبر جف گوردون با جت اختصاصی خود، خانواده دال را برای تماشای مسابقات ناسکار به آنجا برد.

این اتفاق باعث شد وی کتابی به نام "چرا صبر می کنیم" منتشر کند و با بیان خاطرات آن سفر تاثیرگذار خود، در این مورد بحث کند که چرا افراد اینهمه در انجام برخی کارها و واقعی کردن برخی آرزوهایشان تاخیر می کنند.

 

==================

استخدام های مهم روز:


===========================


3.    بث مارشال

بث مارشال ظاهرا هیچ ارتباطی به این حادثه ندارد، چون نه در برج های دوقلو کار می کرد و نه در پروازهایی بود که با برج ها برخورد کردند. وی فقط تحت تاثیر این حادثه قرار گرفت و به دلیل اینکه تازه مادرش را از دست داده بود، تصمیم گرفت کاری برای قربانیان و بازماندگانشان انجام دهد. پس، کمی پس از این حادثه کتابی با نام "زمانی برای التیام: غم نامه" نوشت و خود، آن را چاپ کرد. هدف بث از نوشتن این کتاب گذاشتن راه هایی پیش روی کسانی بود که داغدار این حادثه شده بودند.

او همچنین بعد از 25 سال کار در هواپیمایی شغل خود را رها کرد و به دنبال علاقه اصلی اش یعنی مشاوره و راهنمایی رفت.


4.    جو آریل

هنگامی که این اتفاق در 11 ام سپتامبر 2001 افتاد جو آریل در محل کارش یعنی برجی درست روبروی برج های دوقلو حضور داشت و توده عظیمی از ابر را دید که حاصل فروریختن این ساختمان ها بود.

پس از این حادثه که جو شاهد آن بود، وی به مدت 6 ماه دچار افسردگی شد، بطوریکه به ندرت از رختخوابش خارج می شد. اما سرانجام پس از مدت ها به این نتیجه رسید که زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهد سراسر آن رابه غصه خوردن بگذراند. پس دست به کار شد و به دنبال کار مورد علاقه اش رفت و مجل ای درباره آشپزی و کارآفرینی در آن منشتر کرد.


5.    دن ناینان

چند سال پیش از وقوع حادثه 11 سپتامبر، دن ناینان از جمله مهندسین ارشد شرکت اینتل بود و به همراه رئیس شرکت، اندی گراو، به جاهای مختلفی که حادثه در آنها رخ داده بود می رفت تا به لحاظ فنی ماجرا را مورد بررسی قرار دهد. اما به دلیل استرس و فشاری که این کار به او وارد می کرد، تصمیم گرفت تا یک کلاس کمدی را در محل کارش راه بیاندازد و بعد از مدتی متوجه شد که استعداد کمدین بودن را هم دارد.

پس از حادثه 11 سپتامبر، وی که از نزدیک شاهد حادثه بود، تصمیم گرفت تا کار در اینتل را کاملا رها کند و تمام وقت به کار طنز بپردازد، چرا که فشار روانی بسیار شدیدی از این حادثه متحمل شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مرکز تجارت جهانی
استخدام کارشناسی ارشد رشته های بازرگانی،اقتصاد و علوم اقتصادی در شرکت آستان زرین قشم در بندرعباس(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر