10 راه برای کنار آمدن با استرس اقتصادی

شنبه ، 26 شهریور 1390 ، 13:58
بحران اقتصادی کنونی برای خیلی‌ها به یک نگرانی دائم تبدیل شده است. بعضی می‌توانند این بلاتکلیفی جو اقتصادی را بدون استرس زیاد تحمل کنند و برای بعضی این مشکل به طرق مختلف بر کیفیت زندگی آنها اثر می‌گذارد، ازجمله روابط اجتماعی و عملکرد کاری آنها و فعالیت‌هایی که روزمره از آن لذت می‌برند. در زیر به 10 راه موثر برای کنار آمدن با استرس ناشی از بحران اقتصادی اشاره می‌کنیم.



1. استرستان را بررسی کنید –
سطح کلی استرستان را بررسی کنید و به هر علامت هشداردهنده مثل پایین آمدن انرژی، مشکل خواب، فشارعضلانی و سردرد، افزایش زمان نگران بودن، آسیب‌پذیری، مریض شدن و سایر نوسانات روحی خود دقت کنید.

2. روش‌های مقابله ناسالم را محدود کنید –
مراقب روش‌های ناسالمی که برای کنار آمدن با این استرس‌ها پیش می‌گیرید مثل مصرف بیشتر الکل یا کافئین باشید و آنها را محدود کنید.

3. رفتارهای بررسی‌کننده را محدود کنید – افزایش اضطراب ناشی از استرس مالی می‌تواند موجب شود که مدام حساب بانکیتان را چک کنید، اخبار اقتصادی را دنبال کنید، با مشاور مالیتان تماس بگیرید یا از دوستان و خانواده تایید بگیرید. خیلی مهم است که این رفتارها را محدودتر کنید زیرا اضطرابتان را رفته‌رفته بیشتر می‌کند.

4. رویکردی متعادل داشته باشید –
بخاطر نوسانات روزانه استرس پیدا نکنید درعوض رویکردی آینده‌نگرانه‌تر داشته باشید.

==================

استخدام های مهم روز:


===========================



5. از افکار منفی دوری کنید – افکار "مصیبت‌بار" که شامل فکرهایی مثل "هیچوقت نمی‌توانم بازنشست شوم" یا "بچه‌هام نخواهند توانست به دانشگاه بروند" و از این قبیل را تشخیص داده و با آنها مقابله کنید تا افکار واقعگرایانه متعادل‌تری پیدا کنید.

6. خودتان را دست‌کم نگیرید – بدانید که ما همیشه توانایی‌های خودمان را برای مقابله با عوامل استرس‌زا دست‌کم می‌گیریم. این فرصت خوبی است که توانایی‌های خودتان را برای کنار آمدن با استرس بیشتر بشناسید.

7. مثبت بمانید – وضعیت اقتصادی کنونی واقعاً بلاتکلیف است. با بالا رفتن اضطراب سختی تحمل این مشکلات بیشتر خواهد شد و باعث می‌شود که همیشه بدترین‌ها و منفی‌ترین‌ها را ببینیم و نتایج محتمل مثبت را نادیده بگیریم.

8. به دنبال حامی و پشتیبان باشید – اضطراب موجب تنهایی و جدایی اجتماعی می‌شود. در زمان‌های استرس و اضطراب باید به دنبال حامی باشید. می‌توانید از دوستان و خانواده‌تان کمک بگیرید یا برای مشاوره پیش روانشناس و مشاور بروید.

9. حل مشکل – اگر برای بودجه و خرج و مخارجتان مشکل دارید، می‌توانید با مشاوره با بانک، یک برنامه‌ریزی یا مشاور مالی مشکلتان را تاحدی رفع و رجوع کنید.

10. خودتان را قبل از هر چیز قرار دهید – در زمان استرس خیلی مهم است که برای خودتان اولویت‌بندی کنید. این یعنی خودتان را در بالاترین حد اولویت قرار دهید، از خودتان بیشترین مراقبت را انجام دهید، یعنی یک رژیم‌غذایی سالم داشته باشید، ورزش کنید، منفی‌گرایی را دور کنید و سعی کنید خوب بخوابید.

منبع: مردمان

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام مهندس صنایع در نیلپر در رباط کریم(تا 15 مهر 90)
استخدام مهندس شیمی در مرکز تحقیقات و ساخت ماشین آلات پزشکی در تهران(تا 15 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر