10 روش علمی برای داشتن خلاقیت ببیشتر

يكشنبه ، 3 مهر 1390 ، 09:08

ابتکار، خلاقیت و نوآوری را کمتر کسی است که تایید نکند. چاشنی ابتکار می تواند هر فعالیتی را در مسیر موفقیت قرار دهد. نوآور بودن آنقدر مهم هست که علم نیز برای اثبات آن و یافتن روش هایی برای داشتن خلاقیت بیشتر دست به کار شده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزارش از 10 روش علمی خواهیم گفت که به داشتن خلاقیت بیشتر کمک می کند

1. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی از اصولی است که هر اهل فنی آن را توصیه می کند. داشتن برنامه ریزی ذهن را منظم، تمرکز را بیشتر و در نتیجه خلاقیت و ابتکار را افزون می کند.

2. آبی باشید

این توصیه بیشتر خوشایند کسانی است که طرفدار رنگ آبی هستند. از نظر علمی ثابت شده است که زنگ آبی آرامش بخش است و استفاده بیش از پیش از آن می تواند آرامش شما را بیشتر و در نتیجه نوآوری تان را افزایش دهد.

3. نقد پذیر باشید

هرچه ظرفیت شما برای پذیرش انتقاد بیشتر باشد، بهتر می توانید با فراز و نشیب هایی که در طول انجام یک فعالیت با آن مواجه می شوید، کنار بیایید.

با این شرایط فراغ بال بیشتری برای اندیشیدن می یابید و همین می شود عاملی برای داشتن خلاقیت بیشتر.

 

==================

استخدام های مهم روز:

===========================


4. با گلها دوست باشید

پژوهش ها و مطالعات علمی نشان داده است که استفاده از گلها و گیاهان، هر چند به مقدار کم، در محل کار یا زندگی می تواند به افزایش قدرت نوآروی در شما کمک کند.

آرامشی که گلهای زیبا و گیاهان تر و تازه برای شما ایجاد می کنند، مقدمات داشتن ذهن زیبا و در نتیجه ابتکار را برای شما فراهم می آورد.

5. به دیگران کمک کنید

تلاش کنید تا اگر کاری از دستتان برمی آید برای دوستان و اطرافیان خود انجام دهید، چراکه درگیر شدن در مشکلات یا مسائل دیگران می تواند شما را وادار به اندیشیدن و در نتیجه دست زدن به ابتکار و خلاقیت کند.

 

6. زبان خارجی یاد بگیرید

یادگیری زبان خارجی بخشی خاص از مغز را درگیر می کند و باعث می شود تا بیشتر از مغزتان کار بکشید.

استفاده بیشتر از توانایی های مغز نتیجه ای جز خلاقیت، ابتکار و نوآروی نخواهد داشت.

7. عشق بورزید

تلاش کنید کاری که انجام می دهید با عشق باشد؛ بدین معنا که اگر با عشق و علاقه کار خود را پیش ببرید، آرامش خواهید داشت و همین آرامش به شما کمک می کند تا دست به نوآروی بزنید.

8. امیدوار باشید

افرادی که در زندگی امیدوار هستند و معتقدد که "خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری"، خلاقیتشان از دیگران بیشتر است. امید به آینده درهایی را می گشاید که گاهی در باور خود شما هم نمی گنجد.

9. به خودتان استراحت دهید

هنگامی که از انجام کاری خسته شدید یا حوصله انجام کاری را نداشتید، دقایقی به خود استراحت دهید، البته فقط دقایقی! بعد از اینکه زمان کوتاهی به خود آرامش و استراحت دادید، خواهید دید که بازدهی و نوآروی تان بیشتر می شود.

10. لبخند بزنید

عبوس نبودن یا به عبارتی لبخند زدن به شما کمک می کند تا اول از همه خودتان از خودتان راضی باشید و در گام بعدی دیگران هم از با شما بودن احساس نشاط کنند. رقم زدن لحظاتی خوش برای دیگران آرامش روحی را برای شما به ارمغان می آورد و نتیجه آرامش روحی نیز چیزی جز خلاقیت و نوآروی نخواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► قابل توجه متقاضيان استخدام دستگاههاي اجرايي استان قزوین مورخ 17/04/1390
نسخه جدید اندروید مارکت رایگان فارسی!+لینک دانلود ◄

مطالب مرتبط
بنر