گدایی که 180 میزند+تصویر

سه شنبه ، 12 مهر 1390 ، 11:17

خواهر ببخشيد! مي‌ايستم و او در حالي كه سعي مي‌كند قيافه‌اي ناراحت و نالان به خود بگيرد، مي‌گويد:زنم مريضه، مرض قند داره، بايد انسولين بزنه، هر چي پول داشتم واسه ويزيت دكتر دادم، دفترچه بيمه هم نداره، مي‌شه يه كمكي به ما بكني؟ كمي صبر مي‌كنم و بعد مي‌گويم: نسخه‌اش را بده تا از داروخانه سر خيابان برايتان بپيچم.

اینجاست که قیافه مظلومانه رنگ می بازد و قیافه اش تغییر می کند وبعد از آنکه چند ناسزا می گوید راهش را می کشد و می رود.حالا معتادها هم براي گرفتن پول موادشان راه مردم را سد مي‌كنند و با مظلوم نمايي سعي دارند، پولي از آنها بگيرند.

متکدیان این روزها معضل بزرگ تهرانی ها و بسیار از شهر های بزرگ شده اند که نه تنها چهره شهر را به هم ریخته اند، بلکه بیشترشان حتی شعور مردم را هم به بازی می گیرند.

تصویر بالا یک گدای ورزشکار که 180 درجه می زند را به تصویر کشیده که البته این یکی ایرانی نیست

گداهای بالای شهر

مسئله جالب ديگري كه ممكن است شما هم با آن مواجه شده باشيد و اگر تاكنون اين اتفاق نيفتاده مطمئن باشيد كه حتما براي يك بار هم كه شده آن را تجربه خواهيد كرد، اگر ساكن مركز، شرق، غرب یا جنوب شهر هستيد، يك روز به خيابان‌هاي شمال شهر برويد تا اين اتفاق را نيز تجربه كنيد. تجسم كنيد در يكي از خيابان‌هاي بالا شهر در حال قدم زدن هستيد، يا اين‌كه پشت فرمان اتومبيل خود نشسته‌ايد و منتظريد تا ترافيك باز شود يا چراغ راهنما جامه سبز بپوشد و به شما حق عبور دهد.

در همين موقع جواني شيك پوش و آراسته به سمت شما مي‌آيد و با لهجه‌اي انگليسي البته از نوع ناشي‌اش به شما مي‌گويد كه توريست است و كيف پولش را در فرودگاه گم كرده و حالا هم مي‌خواهد به كشورش بازگردد، اما پولي براي تهيه بليت ندارد، در اين لحظه قطعا كم اتفاق مي‌افتد كه شما حواستان به اين مسئله باشد كه اين جوان را به سفارت كشورش راهنمايي كنيد تا به او كمك كنند، البته اگر چنين چيزي را هم به‌خاطر داشتيد بهتر است كه به زبان نياوريد چون نمي‌دانيد چه برخوردی در انتظارتان است.

فكر اين‌كه از پول خرد‌هاي ته كيفتان مبلغي به او بدهيد را هم از سرتان بيرون كنيد، چون اين افراد حداقل درخواستي كه از شما دارند 10 هزار تومان است! اصلا تعجب نكنيد، يك توريست خارجي كه مي‌خواهد پول بليت سفرش را تهيه كند كه كارش با پول خرد و اسكناس 2 هزار توماني شما راه نمي‌افتد.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

گداهای میدان انقلاب

حکایت گداهای میدان انقلاب اما چیز دیگری است. آنها کاملا فرهنگی و دانشجو هستند از خیابان 16 آذر که میگذری مقابل دانشگاه و کنار کتابفروشی ها جلویت را می گیرد ,جوان است و موقر یک کاغذ دستش است که با تردستی خاصی از جلوی چشمانت عبور می دهد و می گوید که دانشجوست و از شهرستان آمده و کیفش را گم کرده است . اگر کمی به او کمک کنید به شهرستان بر می گردد.

اگر به او بگویید که از خدمات دانشجویی دانشگاه کمک بگیرد حرف هایی می شنوی که ...

یاد طرح جمع آوری متکدیان افتادم که چند وقتی اجرا شد اما چهره شهر نشان می دهد که چندان هم موفق نبوده است؛ انگار دولت  و شهرداری هم از پس آنها برنمی آید.

به نظر می رسد ما یعنی من و شما باید کمر همت ببندیم تا چهره شهرمان را پاکسازی کنیم . اگر ما، همه ما، از پرداخت هرگونه وجه به این چنین افرادی خودداری کنیم حتما شیوه معیشتشان را تغییر خواهند داد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام نویسنده،گرافیست،کارگردان،عکاس و ... در شرکت تبلیغاتی در تهران(فعلا بدون مهلت)
استخدام مهندسین و کارشناسان گوناگون در شرکت عمران و مسکن سازان ثامن در مشهد(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر