اخرین اخبار از فوت دانشجوي خوابگاهي اميركبير

سه شنبه ، 12 مهر 1390 ، 17:14

روز گذشته مسئول روابط عمومي اورژانس تهران از فوت يك دانشجوي دختر 23 ساله بر اثر گازگرفتگي در حين استحمام خبر داد.

حسن عباسي ، با بيان اينكه اين حادثه حوالي ظهر دوشنبه به اورژانس اطلاع داده شد، افزود: امدادگران پس از حضور در محل حادثه واقع در خوابگاه شهيد مرادي در خيابان رشت با وجود اين ‌كه علائم حياتي از اين دختر جوان دريافت نكردند اقدامات اوليه را انجام داده و وي را به بيمارستان فيروزگر منتقل كردند.

به گفته‌ي مسئول روابط عمومي اورژانس تهران، علت اين حادثه، گازگرفتگي در حمام گزارش شده است.

دانشگاه صنعتي اميركبير در پي فوت این دانشجوي كارشناسي ارشد نوبت دوم پليمر در حمام يكي از خوابگاه‌هاي دانشگاه اطلاعيه‌اي صادر كرد.

 

در اطلاعيه دانشگاه آمده است: «آمنه زنگنه» دانشجوي 89 كارشناسي ارشد نوبت دوم پليمر كه بنا به درخواست خود و با احراز شرايط شوراي اسكان معاونت دانشجويي از تاريخ 10مهر ماه سال جاري در سوئيت 42 خوابگاه شهيد مرادي اسكان داده شده بود، قبل از ظهر روز دوشنبه 11 مهر جاري در حمام خوابگاه مصدوم شده‌اند كه پس از اطلاع بلافاصله با انجام كليه عمليات احياء توسط پزشكان بهداري دانشگاه، توسط اورژانس 115 تهران به بيمارستان فيروزگر منتقل شد.

در ادامه اين اطلاعيه با ابراز تاسف از اينكه عمليات امداد و نجات اين مصدوم ميسر نشده و وي فوت كرد، تصريح شده: در حال حاضر كليه پيگيري‌هاي قانوني و حقوق ممكن براي تشخيص علت و چگونگي حادثه به عمل آمده و موضوع توسط پزشكي قانوني در دست بررسي است كه به محض مشخص شدن نظريه كارشناسي سازمان پزشكي قانوني، به استحضار خواهد رسيد.



دبير شوراي صنفي دانشگاه: دانشجو در نمازخانه خوابگاه اسكان داشته است


مهدور دبير شوراي صنفي دانشگاه اميركبير نيز در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به فوت دانشجوي كارشناسي ارشد رشته پليمر گفت: به دليل پذيرش بيش از ظرفيت دانشجو در دوره كارشناسي ارشد و پاسخگو نبودن امكانات دانشگاه براي اسكان دانشجويان اين اتفاق رخ داده است.

وي با بيان اينكه امسال بسياري از دانشجويان در نمازخانه اسكان داده شدند، افزود: دانشجوياني كه در نمازخانه اسكان داده شده‌اند حمامي ندارند و از حمام كاركنان دانشگاه استفاده مي‌كنند كه اين حمام هم خراب بود زيرا پيش از اين برروي درب حمام اطلاعيه خرابي نصب شده بوده كه پس از مدتي توسط خود دانشگاه اطلاعيه مذكور برداشته شد.

وي ادامه داد: دانشجوي مرحوم بي‌خبر از خرابي حمام در حالي وارد حمام شده بود كه مسئولان خوابگاه بدون اعلام عمومي براي بازشدن گرفتگي لوله‌ و چاهاي فاضلاب‌ حمام‌ها، اسيد به داخل لوله‌ها ريخته‌ بودند كه وقتي آب روي آن ريخته شده گاز توليد كرده و موجب بي‌هوشي و گازگرفتگي دانشجو شده است.
دبير شوراي صنفي دانشگاه اميركبير ادامه مي‌دهد: پس از چهار ساعت وقتي فقط صداي آب از حمام آمده است درب آنجا را باز كرده و متوجه شدند كه دانشجوي مذكور در آنجا افتاده است. اگر آن دانشجو را سريع به يك بيمارستان منتقل مي‌كردند شايد وي نمي‌مرد.

دبير شوراي صنفي دانشگاه صنعتي اميركبير با انتقاد از عملكرد معاونت دانشجويي دانشگاه گفت: بارها دانشجويان نسبت به عملكرد معاونت انتقاد داشته ولي پاسخي نگرفته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► جمعیت فیس بوک از 800 میلیون نفر گذشت
تغییر زمان ثبت نام در کنکور فراگیر ◄

مطالب مرتبط
بنر