5 بیماری شایع اینترنتی

پنجشنبه ، 14 مهر 1390 ، 10:15

عصر حاضر را عصر ارتباطات می نامند. دلیلش هم کاملا روشن است. پیشرفت روزافزون و بی حد و حساب فناوری در حوزه های گوناگون جایی برای قد علم کردن عرصه های دیگر نگذاشته است. در این میان اینترنت را می توان از جمله مهمترین، اگر نگوییم مهمترین، دستاوردهای بشر عصر حاضر دانست.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، استفاده از اینترنت این روزها برای خیلی ها از نان شب هم واجب تراست. البته مسلما این موضوع طبیعی نیست و کسانی که به چنین مشکلی دچار هستند، به نوعی بیمار محسوب می شوند، بیمارانی از جنس عصر ارتباطات.

در این گزارش با 5 بیماری آشنا می شوید که اینترنت باعث و بانی بروز آنهاست.


1.    اعتیاد به اینترنت

اساسا معتاد به کسی گفته می شود که بیش از حد طبیعی به پدیده ای خاص وابستگی داشته باشد. وابستگی بیش از اندازه به هر چیزی دردسر ساز است، به ویژه اگر این دلبستگی ها در دنیای مجازی و جهان پررمزو راز و بی حد و مرز اینترنت باشد.

معتادان به اینترنت معمولا برای انجام کاری خاص وارد اینترنت می شوند، اما به دلیل علاقه مفرطی که به آن دارند از شاخه ای به شاخه دیگر پریده و طاقت دل کندن از آن را ندارند.

این موضوع به حدی جدیست که برخی کشورها اقدام به راه اندازی مراکز توانبخشی کرده اند که ویژه درمان این نوع بیماران است.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================


2.    اختلالات اندام های فوقانی (ULD)

اندام های بالایی بدن از جمله گردن، مچ دست، قفسه سینه و غیره شاید مظلومترین اندام هایی باشند که خواسته یا ناخواسته قربانی علاقه زیاد افراد به اینترنت می شوند.

مشکلات متعددی که برای اندام های فوقانی به ویژه مچ دست و گردن به وجود می آید، شاید هیچگاه درمان نشوند و تنها راه درمان آنها همان پیشگیری از ابتلا به چنین بیماری ها و مشکلاتی باشد.


3.    آشفتگی

از جمله مهمترین ویژگی هایی که باعث شده اینترنت نزد مردم روز به روز محبوب تر شود، سیل اطلاعاتی است که روزانه وارد آن می شود و هر کسی از هر گوشه از این کره خاکی می تواند حرف ها و اطلاعات خود را در لحظه در اختیار دیگران بگذارد.

در نگاه اول این ویژگی می تواند مهر تاییدی باشد بر این محبوبیت روزافزون، اما نکته اینجاست که اگر کاربران نتوانند اطلاعات بدست آمده از این دستاورد عصر حاضر را به خوبی مدیریت کنند، دچار آشفتگی و بی نظمی در ذهن خود می شوند که کمترین نتیجه این مشکل عدم تمرکز خواهد بود.


4.    افسردگی فیس بوکی

شبکه های اجتماعی این روزها حرف اول را در دنیای مجازی می زنند، بسیار قدرتمند هستند و حتی الگوی ارتباطی مردم دنیا را هم دستخوش تغییرات اساسی کرده اند.

در این میان فیس بوک را می توان محبوبترین شبکه اجتماعی در دنیا دانست. اما براساس مطالعات علمی انجام شده، همین وسیله ارتباطی محبوب هم اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، موجب اختلال های رفتاری در افراد به ویژه نوجوانان می شود.

عصبانیت و افسردگی از جمله مهمترین عوارض استفاده مفرط از فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی است.


5.     تظاهر به بیماری

اینترنت دنیای بی انتهایی دارد، از چت روم ها گرفته تا گروه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی. افراد با وجود این دنیای بی انتها به راحتی می توانند بدون اینکه شناخته شوند، حرف های خود را برای دیگران بزنند.

اما برخی نیز هستند که با تظاهر به بیماری و به نوعی مظلوم نمایی تلاش می کنند تا خود را بیمار یا دارای مشکلات فراوان جلوه دهند و بیشتر توجه دیگران را جلب کنند.
این تظاهر به بیماری یا به عبارت بهتر بیماری در حال گسترش است و روز به روز دامنگیر افراد بیشتری می شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مشهورترین قربانیان هکرها + عکس
استیو جابز، مرد رویایی اپل، درگذشت ◄

مطالب مرتبط
بنر