رمزگشایی از یک پرونده تاریخی / دفاع تمام قد آقای اصولگرا از خاوری

يكشنبه ، 17 مهر 1390 ، 16:49

بانزدیک شدن زمان انتخابات، تب داغ خدمتگزاری در بهارستان داغ تر از هر زمان دیگری می شود و برخی نمایندگان که طی چهار سال تقریبا هیچ خبری ازشان نبود به یکباره کمر همت به حل تمام مشکلات کشور می بندند.

از بازار داغ تب فوتبال و دلسوزی های دایه مهربان تر از مادر گرفته تا شرکت در عمیق ترین مباحث اقتصادی و اجتماعی. رای آور ترین بحث های این روزهای جستجوگران رای هم مساله اختلاس است.

اگر این اختلاس برای خیلی ها مایه سر افکندگی و نگرانی شد و روزهای روشنشان را به شب تاریک تبدیل کرد، برای  برخی اعضای قبیله جویای رای مثل کیمیایی بود که بتوانند به واسطه آن خودی نشان دهند و ضمن اظهار دلسوزی فراوان و نثار کردن چند فحش سیاسی "صد البته محترمانه!" مقادیری هم رای کسب کنند.

هر کسی که طی روزهای اخیر نگاهی به سایت های خبری انداخته باشد یا تورقی به روزنامه ها زده باشد، در می یابد که دنیای حقیقی و مجازی پرشده از اظهار نظر ها ,ابراز مخالفت ها و حتی اعلام اکتشاف اختلاس ها. کار به جایی رسیده که اختلاس چندمیلیاردی، چند میلیارد کاشف و افشا کننده هم پیدا کرده است؟

سوال اساسی؟

:: این نمایندگان محترم دلسوز که صد البته خیلی ها شان واقعا هم به فکر منافع کشورند و بیشترین تلاش خود را هم در حد بضاعت بکار می بندند طی سالهای گذشته کجا بوده اند و برای پیشگیری از چنین رسوایی هایی چه کرده اند؟

یک بک گراند تامل برانگیز

سال 84 احمدی نژاد در یکی از سفر های استانی خود نسبت به ابهام نظام بانکی کشور اعتراض و عنوان كرد كه ريشه بسياري از مشكلات كشور به دليل برنامه‌هاي غلط بانك‌هاست ..

چند روز پس از این اظهارات هم تغییرات گسترده ای در نظام بانکی کشور رخ داد و 7تن از مدیران بانک های بزرگ از جمله آقای خاوری که در آن زمان مدیر عامل بانک سپه بود، برکنار شدند.

 

 

واما واکنش نمایندگان مردمی بهارستان نشین

اين اظهارات آقای احمدی نژاد در سال 84 با واکنش منفی نمايندگان اصولگرای مجلس مواجه شد. به طوری که احمد توکلی که از او به عنوان رهبر اقتصادی اصولگرايان در مجلس ياد می شود، ادعاهای رييس جمهور را تنها موجب افزايش ناامنی در اقتصاد ايران قلمداد کرد.

همچنین در پي انتشار خبر بركناري مديران عامل بانك‌هاي كشور، 9 نفر از روساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي در خصوص تعويض و جايگزيني آنها به رييس جمهور تذكر دادند.

در اين تذكر روساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس خواستار صدور دستور تجديدنظر و بررسي علمي و كارشناسي در خصوص تعويض و جايگزيني مديران عامل بانك‌ها شدند.

در متن اين تذكر با توجه به مسائل و مشكلات موجود بر سر راه بازار سرمايه، متشنج كردن بازار پولي كشور از عوامل موثر در بحراني كردن مشكلات اقتصادي دانسته شده بود.

مخالفت هایی که همچنان ادامه دارد

برخی آقایان  احتمالا فراموش کرده اند که مخالفت دائمی در وظایف نمایندگان به هیچ عنوان تعریف نشده، بلکه دو وظیفه اصلی مجلس و به تبع آن نمایندگان، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

بنابراین نمایندگان می بایست در قبال عدم قانون گذاری صحیح برای از بین بردن شکاف های موجود در نظام بانکی و عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین پاسخگو باشند بعد از آن نسبت به هر فرد و هر چیزی اظهار مخالفت نمایند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام کارشناس فنی در شرکت TWI در خوزستان و بوشهر(تا 2 آبان 90)
خبر فوری/ کشف اختلاس 35 میلیاردی در اصفهان ◄

مطالب مرتبط
بنر