سند پرونده تاریخی / طومار حمایت نمایندگان از خاوری

چهارشنبه ، 20 مهر 1390 ، 15:52

حکایت مدیرعامل سابق بانک ملی که هم اکنون در کانادا به سر می برد ، دارد به جاهای جالبی می رسد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، روز یکشنبه در خبر "رمز گشایی از یک پرونده تاریخی ..." به عزل مدیرعامل اسبق بانک سپه - محمودرضا خاوری - توسط احمدی نژاد پرداختیم ، سال 84 و در حالی که تنها چند ماه از ریاست جمهوری احمدی نژاد نگذشته بود ، دولت در اقدامی که در راستای بهبود روند اصلاح نظام اقتصادی ذکر شده بود ، تعدادی از مدیران بانکهای دولتی را عزل کرد.

نمایندگان مجلس در آن زمان ، ضمن تذکر کتبی به رئیس جمهور به خاطر برکناری مدیران بانکهای دولتی ، نامه ای نیز چند روز پیش از عزل در حمایت خاص از محمودرضا خاوری منتشر کرده و با دفاع تمام قامت از "خدمتگزار راستین مردم و نظام بانکی" تلاش خود را بکار بستند تا از برکناری وی جلوگیری به عمل آورند.

در این نامه که سند آن را در پایین صفحه ملاحظه خواهید کرد ، 170 تن از نمایندگان مجلس از "مدیریت مطلوب و تحسین برانگیز دکتر خاوری به عنوان یکی از خدمتگزاران راستین و مردمی نظام بانکی" حمایت و قدردانی کرده اند."

نمایندگان در پایان نامه تاکید کرده بودند : مسلما کشور عزیزمان در راستای رشد و شکوفایی نظام اقتصادی نیازمند چنین مدیران کارآمد و دلسوزی است.!

در این طومار ، امضای نمایندگانی همچون : محمدتقی رهبر ، داریوش قنبری ، محمد مهدی مفتح و فاطمه آلیا دیده می شود.

جالب است که همین نمایندگان هم اکنون به انتقاد صریح از دولت به خاطر ریاست خاوری بر بانک ملی می پردازند ، هر چند تغییر 180 درجه موضع این نمایندگان محترم و فراموشی امضاها و نامه ها و تقدیرها و ... مسبوق به سابقه است.

سابقه ای که در استیضاح مرحوم کردان به یاد داریم ، در آن زمان علی رغم اینکه برخی نمایندگان رابطه نزدیک با علی کردان داشته و با سوابق او آشنا بودند ، به یکباره در استیضاح وی با چرخشی 180 درجه ، به منتقدین جدی وی تبدیل شدند !

 

برای دیدن نامه در اندازه بزرگتر کلیک کنید

► استخدام های 20 مهر 90 برای استان فارس
استخدام کارشناس یا ارشد صنایع در ماهشهر (تا 25 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر