جنبش وال استریت به سمت جهانی شدن می رود

شنبه ، 23 مهر 1390 ، 14:56

مردم در سراسر دنیا برای تظاهرات امروز در اعتراض به نظام سرمایه داری آماده شده اند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مردم دنیا در حالی امروز برای اعتراض جهانی نسبت به بانکداران، سرمایه داران و سیاستمداران جهان آماده شده اند که گزارش های رسیده حکایت از گسترش این اعتراضات در شهرها و کشورهای مختلف در اقصی نقاط دنیا دارد.

این اعتراضات که حالا تحت عنوان جنبش اشغال وال استریت از آن یاد می شود، یک روز بهاری و آفتابی در نیوزلند آغاز شد و به فرانکفورت، لندن، واشنگتن و نیویورک هم رسید.

پلیس ضد شورش در کشورهای گوناگون برای مقابله با ناآرامی ها اعلام آمادگی کرده است، اما تفاوت عمده این تظاهرات با دیگر اعتراضات در این است که کسی نمی تواند حدس بزند که چه تعداد از مردم سراسر جهان در این اعتراض جهانی که شبکه های اجتماعی در آن نقش پررنگی دارند، مشارکت خواهند کرد.

مردم استرالیا و نیوزلند از قاره اقیانوسیه در شنبه اعتراض مشارکت می کنند. مردم توکیو در ژاپن و تایوانی ها هم دست به اعتراض می زنند.

روز جمعه نیز جمعی از دانشجویان ایتالیایی با تجمع در برابر ساختمان بزرگترین بانک ایتالیا، تخم مرغ به سمت آن پرتاب کردند و این اعتراضات به خشونت کشیده شد. پلیس ایتالیا در رم به حالت آماده باش در آمده تا با اعراضات احتمالی به سیاست ریاضت اقتصادی برلوسکونی برخورد کند.

در لندن هم مردم دربرابر یکی از مراکز مهم مالی این شهر قرار تجمع گذاشته اند.

تظاهرکنندگان یونانی هم به همراه اسپانیایی ها که سابقه اعتراض و تظاهرات را دارند، همپای دیگر مردم جهان به اعتراض می پردازند.

در کشورهای کره جنوبی، اندونزی،کنیا، آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، مکزیک و ونزوئلا هم وضعیتی مشابه وجود دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► مسئول سابق دولتی : این 4000 میلیارد چه می شود؟
استخدام لیسانس و ارشد کشاورزی در شرکت معتبر کشاورزی در ساوه(فعلا بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر