چه کنیم که رِزومه برجسته ای داشته باشیم؟

سه شنبه ، 26 مهر 1390 ، 09:44

رزومه نویسی مهارتی است که متاسفانه در کشور ما چارچوب چندان مشخصی ندارد و هر کسی به فراخور اطلاعات شخصی و بدون آموزش قبلی اقدام به نوشتن شناسنامه کاری خود می کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تصور بسیاری از جویندگان کار بر این است که هرچه رزومه شان عریض و طویل تر باشد، شانس موفقیت شان نیز بالاتر می رود. حال آنکه کارفرمایی که به دنبال نیروی کار می گردد، در پی یافتن نیروی است که مهارت های مشخصی داشته باشد.

در این گزارش نکاتی را برای شما خواهیم گفت که با رعایت آن در رزومه نویسی، می توانید کارفرمای بیشتری را دنبال خود بکشانید.


1.    به توضیحات مندرج در آگهی توجه کنید

گام نخست در رزومه نویسی این است که به آگهی مورد نظر توجه کنید؛ بدین معنا که اول توضیحات آگهی را بخوانید تا متوجه مقصود کارفرما از آگهی شوید. باید دقت داشته باشید که چه ملاک هایی برای کارفرما مهم است و به چه شکل آنها را اولویت بندی کرده است.

بعد براساس اولویت ها رزومه خود را بنویسید تا به این ترتیب کارفرما راحت تر بتواند با رزومه شما ارتباط برقرار کند.


2.    برای رزومه اهمیت قائل شوید

برخی فکر می کنند که هر آنچه در طول زندگی یاد گرفته اند را باید با توضیحات کامل مربوط به آن در رزومه خود ذکر کنند، در حالیکه تنها نتیجه این طرز تفکر فراری شدن کارفرما از رزومه شماست.

پس با ارزش نهادن به رزومه خود، چیزهایی بنویسید که برای کارفرما مهم است و در واقع برای این کار وقت بگذارید.


3.    غلط ننویسید

رزومه نویسی فقط مهارت نوشتن سوابق کاری یا اطلاعات شخصی نیست. بلکه در کنار این مهارت باید یاد بگیرید که چه به لحاظ دستوری و چه به لحاظ املایی همه چیز را درست بنویسید. پس از جمله بندی زیبا و املای صحیح غافل نشوید.


4.    تمام قسمت ها را پر کنید

در صورتی که فرم رزومه مشخصی در اختیار دارید و موظفید آن را تکمیل کنید، دقت کنید که تمام کادرها و همه آنچه از شما خواسته شده را تکمیل نمایید. اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس، سوابق شغلی و مهارت های فنی و کاری همه و همه در برجسته شدن رزومه شما تاثیرگذارند. ضمنا پر کردن بخش های ستاره دار در هر رزومه ای الزامیست.


5.    ساده بنویسید

دقت داشته باشید که رزومه نه نامه عاشقانه و نه نامه اداری. رزومه شناسنامه کاری و شغلی شماست. پس ساده، روان و قابل فهم بنویسید و فکر نکنید که اگر لقمه را دور سرتان بچرخانید و توضیح اضافات دهید، کارفرما از این کار شما استقبال می کند.


6.    مختصر و مفید بنویسید

سعی کنید در نوشتن رزومه از جمله و عبارت هایی استفاده کنید که در کوتاه ترین جمله منظور و مقصود شما را برساند و کارفرما نه تنها با خواندن آن سردرگم نشود، بلکه کاملا بتواند منظور شما را درک کند. از به کار گیری زیاد صفات و توضیح و تفصیل های بی مورد جدا خودداری کنید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام مهندسین برق و صنایع در جهاد دانشگاهی واحد شریف در تهران(تا 11 آبان 90)
استخدام های 25 مهر 90 برای استان فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر