اینترنت خوب، اینترنت بد!

شنبه ، 14 آبان 1390 ، 07:14

حکایت اینترنت، دنیای مجازی و دهکده جهانی حکایت جالبی است. این فناوری نه چندان نو که البته عمر چندانی هم از آن نمی گذرد، بسیاری از ساکنان دنیای واقعی را در خود جای داده و کار و زندگی خیلی ها به او بستگی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، اینترنت هم مثل هر پدیده دیگری خوبی هایی دارد و بدی هایی و در کنار بهره بردن از مزایایش باید به فکر دوری از معایبش هم باشیم.

در این گزارش هم از مزایا و خوبی های اینترنت برای شما خواهیم گفت و هم گذری بر معایب و بدی هایش خواهیم داشت.

اینترنت خوب


از جمله مزایایی که دهکده جهانی دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    دسترسی آسان: هرچه بخواهید در آن پیدا می شود از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!

2.    سرعت: مجوز شک کردن به این ویژگی را البته فقط در کشور خودمان دارید، چراکه به لحاظ سرعت جزو پایین ترین رده ها هستیم.

3.    ارتباطات جهانی: می توانید با خیال راحت پشت میز خودتان بنشینید، سیستم خود را روشن کنید، وارد اینترنت شوید و با هرجای جهان که مایل باشید، ارتباط برقرار کنید.

4.    چند رسانه ای: عکس، فیلم، متن و صدا همگی یکجا در اختیار شما هستند.

5.    تعامل: فراهم شدن زمینه تعامل و گفتگو میان افراد با فرهنگ ها و عقاید مختلف با استفاده از هایپرلینک، چت روم، ایمیل و غیره فقط از عهده اینترنت بر می آید.

6.    آرامش: اگر بتوانید بر اعصاب خود را در برابر سرعت اینترنت و قطعی گاه و بیگاه خدمات آنلاین مسلط باشید، حتما با خریدهای اینترنتی به آرامش می رسید!

7.    نقشه های آنلاین: به راحتی می توانید مسیرتان را با اینترنت پیدا کنید و نگران گم شدن نباشید.

8.    اخبار: از همه جای دنیا هر نوع خبری که بخواهید در اینترنت پیدا می شود و می توانید لحظه به لحظه از آخرین رویدادهای دنیا مطلع شوید.

9.    هواشناسی: از وضعیت هوای محل سکونتتان هم خیلی راحت می توانید اطلاعات کسب کنید، بدون اینکه منتظر بخش کارشناسی هواشناسی بخش خبری خاص بمانید.

اینترنت بد:


درست است که خوبی های اینترنت بی شمارند، اما از بدی هایش هم نباید غافل شد. معایب اینترنت از این قرارند:

1.    غیرقابل اعتماد: برخلاف دنیای واقعی که کشورها، شهرها، روستا ها و حتی مناطق و بخش ها با مرزهای از هم جدا می شوند، در دهکده جهانی تقریبا هیچ مرزی وجود ندارد، پس سعی کنید بی گدار به آب نزنید.

2.    همه چیز از همه جا: در ظاهرا باید یکی از مزایای اینترنت به حساب آید، چرا که هر کسی حق دارد آزدانه حرف خود را بزند. اما باید مراقب بود که به بچه ها ضربه ای وارد نشود.

3.    نبود سازماندهی: همانطور که در بخش مزایا گفتیم، در اینترنت همه نوع اطلاعاتی را می توان با کمی جستجو پیدا کرد، اما مشکل از آنجا شروع می شود که نتایج جستجوها دسته بندی مشخص ندارند و گاهی ما را به بیراهه می برند.

4.    سرعت: در بخش مزایا هم گفتیم، وقتی جزو کشورهایی باشید که سرعت اینترنتان تقریبا اصلا به حساب نمی آید، این ویژگی به جای قرار گرفتن در لیست خوبها به فهرست بدها تبعید می شود.

5.    امنیت:  هکرها، فیشرها و گروه های اینچنینی معمولا اجازه نمی دهند تا کاربران از امنیت اینترنت مطمئن باشند.

6.    اعتیاد: مراقب باشید بیش از حد عادت به استفاده از اینترنت نکنید، چون کسانی که به این مشکل برمی خورند، خیلی سخت می توانند از این اعتیاد رهایی یابند.

7.    پیشرفت لحظه ای: تکنولوژی و پیامد آن اینترنت لحظه به لحظه در حال به روز شدن و پیشرفت هستند. معمولا نتیجه بد این نوع پیشرفت ها جنگ نرم و مشکلاتی از این دست است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام فوق دیپلم مکانیک در شرکت معتبر عمرانی در گیلان و مازندران(فعلا بدون مهلت)
استخدام های 12 آبان 90 برای استان خوزستان ◄

مطالب مرتبط
بنر